שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מביטחון פנים לביטחון לאומי: טקס חילופי שרים בין איתמר בן גביר ועמר בר לב
בטקס חילופי השרים במשרד לביטחון פנים תקף עמר בר לב " "זכיתי" להיות מאובטח 24/7 כי העזתי לומר שיש מתנחלים קיצונים | בן גביר בתגובה, "אתה לא המאוים היחיד"
לחיצת היד בין בר-לב לבן גביר | צילום: לע"מ

במשרד לביטחון הפנים בירושלים נערך היום בצהריים (ראשון) טקס חילופי השרים בין השר היוצא עמר בר-לב לשר הנכנס איתמר בן גביר. בר-לב ניצל את נאומו האחרון לנאום תוקפני במיוחד ובו התייחס לאבטחה שהוצמדה לו. הוא גם קרא למפקדי הארגונים הכפופים לשר לביטחון הפנים להיות "סלע איתן". בן גביר הגיב שהוא מאוים לא פחות והבטיח לעשות הכול כדי "לעצור את הקייטנה" בבתי הכלא לאסירים ביטחוניים.

בפתח הטקס התקבל בן גביר על ידי סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה, שירות בתי הסוהר, שירותי הכבאות וההצלה והרשות להגנת עדים. בהמשך סקר את משמר הכבוד והחליף מספר מילים עם אנשי המשמר. בן גביר עלה לבמה ולחץ את ידו של המנכ"ל היוצא תומר לוטן ולאחר מכן גם את ידו של בר-לב, שלא קם לכבודו, לא הסתכל עליו והפגין את חוסר שביעות רצונו.

עוד מבחזית החדשות

בר-לב דיבר בנאומו על שירותו הצבאי בסיירת מטכ"ל, ואז פנה לבן גביר שישב לידו ואמר "רק כשהגעתי להיות השר לביטחון פנים זכיתי לאבטחה 24/7 בהוראת שב"כ. ומדוע? לא כי אויבי ישראל רצו להרוג אותי גם הפעם, אלא מפני שיהודים, אזרחי ישראל, איימו לפגוע בי כי העזתי לומר שיש מתנחלים קיצונים שחוללו פשעי שנאה נגד פלסטינים. לרגע הרגשתי כאותו ילד מאגדת "בגדי המלך החדשים", שאומר את האמת כשכולם משפילים מבט".

עוד אמר בר-לב, "יש בינינו בעם חילוקי דעות תהומיים על מגוון רחב של נושאים. אבל עובדות ניצבות מעל להשקפות השונות ולחילוקי הדעות. בשנה האחרונה נפתחו 134 תיקים במחוז ש"י של משטרת ישראל על פשיעה לאומנית ביהודה ושומרון, והוגשו כ-40 כתבי אישום. עלייה של 40% לעומת שנת 2021. האם העלייה הייתה בגלל שהפשיעה הלאומנית התגברה? או אולי מכיוון שמשטרת ישראל גם במחוז ש"י יעילה יותר? אני מניח שגם וגם, ואני מאחל שבשנה הנוכחית, גם שתרד הפשיעה בכלל והלאומנית בפרט, וגם שמחוז ש"י יאכוף עוד יותר".

לטענתו  "בשל אמירה זו, מאיימים אזרחי מדינה לפגוע בשר בממשלה? לאן הגענו? עד לאן הידרדרנו כחברה? עד לאן נמשיך להידרדר? פשע הוא פשע הוא פשע, עבריין הוא עבריין הוא עבריין, ואין זה משנה אם הוא יהודי או ערבי, ישראלי או פלסטיני, תושב ישראל או זר".

עוד ציין בר-לב כשכוונתו לשר הנכנס  "במשרד לביטחון הפנים ובגופים הכפופים לו לא קיימת עליונות של בני דת אחת או מין אחד על פני האחרת או האחר. כולם שותפים, כולם שווים. לפני כחודשיים חילק מפכ"ל המשטרה בנוכחותי, ציונים לשבח לשוטרים. פסיפס מקבלי הצל"ש היה מרשים ומרגש, פסיפס של החברה הישראלית כולה. שוטרים מהמרכז ומהפריפריה, שוטרים כחולים ושוטרי מג"ב, שוטרים יהודים, מוסלמים, דרוזים ונוצרים, גברים ונשים".

בסיום נאומו קרא השר היוצא למפקדי הארגונים שהיו כפופים לו עד יום חמישי האחרון "להיות סלע איתן מול הרוחות המנשבות. לדבריו "אזרחי ישראל נושאים אליכם את עיניהם, יודעים שביטחונם נמצא בידיים יציבות ובטוחות. עליכם להמשיך להפגין עמוד שדרה חזק, לעמוד על דעתכם המקצועית ללא מורא. זו חובתכם המקצועית, וזו חובתכם המוסרית לאזרחי ישראל". 

בן גביר, שעלה לנאום אחרי בר-לב, השיב לנאומו ואמר כי "אם מדברים על השקעה למען המדינה, ודאי שיש כאן המקום לציין את השר היוצא. היו בינינו לא מעט מחלוקות בשנה האחרונה. אבל על דבר אחד נדמה לי שאין מחלוקת, על ההשקעה שלך למען המדינה והשירות גם הציבורי וגם הצבאי שעשית בהקרבה ובמסירות במשך שנים רבות". 

עוד מבחזית החדשות

למרות זאת הוא הבהיר לבר-לב "אתה לא המאוים היחיד. אני ואשתי מקבלים תמונות של סכינים וקריאות רצח. זה גם יהודים אנרכיסטים שהגיע הזמן לטפל בהם. אני לא מקל ראש בשום תיק או מישהו שמפריע ופוגע, אבל מדי יום מאות אירועים של יידויי אבנים כלפינו ביישוב היהודי בחברון או תושבי השומרון, מאות אירועים בגליל ובנגב כלפי יהודים כי הם יהודים. בירושלים, פוחדים ללכת לכותל".

בן גביר גם דיבר על הערבות ההדדית, ואמר כי "ערבות הדדית היא להסתכל למשפחות נפגעי הטרור בעיניים ולדעת שעושים כל מה שניתן כדי לעצור את תנאי הקייטנה והאוכל המשובח שמחבלים רצחניים מקבלים בבתי הכלא. כל מחבל שיבקש לפגוע בכם דמו בראשו. אני אתן לכם את הגיבוי".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים