שיתוף
תגובות
חדשות » לראשונה בעולם: ניתוח עמוד שדרה באמצעות מציאות מדומה
רפואה טכנולוגית
פצוע בן 25 שהגיע עם פציעה בעמוד השדרה לבית החולים "שערי צדק" בירושלים נותח באמצעות רובוטיקה מתקדמת ומציאות מדומה
דר' סזר מזרחי בזמן הניתוח | צילום: דוברות שערי צדק

יחידת ניתוחי עמוד שדרה ב"שערי צדק" ביצעה השבוע, לראשונה בעולם, ניתוח באמצעות מציאות מדומה והנחיה רובוטית לקיבוע של שבר לא יציב בעמוד השדרה.

הפצוע, בן 25, התקבל בחדר המיון של שערי צדק לאחר תאונת עבודה בנפילה מגובה. ביחידת הטראומה אובחן שבר לא יציב של עמוד השדרה, שסיכן אותו באופן מיידי בשיתוק ובפגיעות נוירולוגיות אחרות. הוא טופל בדחיפות על ידי ד"ר סזר מזרחי מהיחידה לניתוחי עמוד שדרה והמחלקה לנוירוכירורגיה.

עוד מבחזית החדשות

ד"ר מזרחי החליט שהניתוח המורכב יבוצע באמצעים טכנולוגיים מתקדמים ביותר, להדמיה תלת מימדית של מבנה עמוד השדרה השבור. בניתוח נעשה שימוש ברובוט ניתוחי לצורך התקנת ברגים מקבעים בעמוד השדרה, וכן באמצעי של מציאות מדומה להדגמה של השבר ודיוק המכשירים הניתוחיים.

לדברי ד"ר מזרחי: "השילוב של רובוטיקה מתקדמת ומציאות מדומה, ביחד עם גישה זעיר פולשנית, לא נעשה אף פעם בניתוח כזה בעולם. החוויה של ניתוח עם משקפי המציאות המדומה דומה למסך של מטוס קרב, כשמוצגים בפניך כל הנתונים שאתה רוצה במהלך הניתוח. אני יכול להסתכל ימינה במשקפיים ולראות את ה­ CT של החולה, כשהוא מוקרן על גבי החולה, להסתכל שמאלה ולראות את מסלול הברגים המדויק שתכננתי לפני הניתוח, להסתכל למטה ולראות את השדה הניתוחי בהגדלה משמעותית וכו'. החוויה מאפשרת לי לבצע את הניתוח בדיוק כפי שתכננתי אותו, ולשנות אותו רק אם אני מחליט תוך כדי הניתוח עצמו."

ד"ר נבו מרגלית, מנהל המחלקה לנוירוכירורגיה אמר כי: "חשוב לנו לקדם בכל יום את האפשרויות
הטכנולוגיות שאנו מציעים למטופלים שלנו. אנחנו מקפידים להיות בחוד החנית של הטכנולוגיות הקיימות, ואלו שאינן קיימות עדיין, בארץ ובעולם".

ד"ר יאיר ברזילי, מנהל יחידת ניתוחי עמוד שדרה, הוסיף: "אנו, ביחידת הגב של שערי צדק, נמצאים בחוד החנית הטכנולוגי. הביטוי ליחסים ההדוקים שלנו עם התעשייה, כשותפים לפיתוחים טכנולוגיים, בא לידי ביטוי בניתוח זה, כפי שבא לידי ביטוי בעבר בהכנסת טכנולוגיות רובוטיות אחרות. אנו מאושרים לראות את התוצאה הטובה לאחר הניתוח אותו ביצע בצורה טובה מאוד ד"ר מזרחי, במטופל עם שבר לא יציב בעמוד השדרה, אשר ללא ניתוח היה עלול לסבול מנזק עצבי."

עוד מבחזית החדשות

הפצוע חש בטוב לאחר הניתוח. לאחר מספר ימים הועבר למחלקה הנוירוכירורגית והוא כבר מתהלך ללא צורך בסיוע כלשהו ומתוכנן להשתחרר לביתו במצב תקין לחלוטין בימים הקרובים.

המטופל סיפר בהתרגשות על הניתוח ועל היחס המיוחד שקיבל מד"ר סזר: "הניתוח עבר בהצלחה, ואנחנו מודים על הלב הטוב של ד"ר סזר. לפני הניתוח חששנו, לא ידענו האם הניתוח יצליח. הכל עבר במהירות ובהצלחה, וגם ההחלמה מהירה משחשבנו ואני כבר מצליח ללכת. ד"ר סזר בא כל הזמן לבדוק שאני בסדר, מתעניין ושואל. אני מודה לו מכל הלב."

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים