שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » לפני שהסוכרת הייתה מאוזנת – לא חלמתי על דברים פשוטים
איכות חיים
לאחר שחלה בסוכרת סוג 1 אחרי ניתוח לב פתוח, השנים הראשונות לוו בחששות רבים ובחוסר שליטה: "הסוכר יכול היה לרדת בכל שעה, בעיקר בלילה. משפחתי שמרה עליי"
הלבלב המלאכותי של מדטרוניק | צילום: יח"צ

עד גיל 46, דורון כהן, תושב באר יעקב, לא הכיר בכלל את המושג סוכרת. אחרי ניתוח לב פתוח שעבר, הרופאים סיפרו לו על השלכות המהלך הרפואי ודיברו גם על חשש נוסף -מחלת הסוכרת. מהר מאד, הוא הכיר את החיים עם סוכרת מקרוב. "לא ידעתי למה אני נכנס בכלל. הטיפול התחיל בכדורים, המשיך בזריקות וכל החיים שלי התהפכו", הוא סיפר בראיון ל-ynet. "חשבתי שאצטרך לרדוף כל החיים אחרי איזון רמות הסוכר, ואז התוודעתי למערכת מינימד G780". 

מערכת מינימד G780 יודעת לאזן את רמות הסוכר בעצמה בצורה אוטומטית בכל 5 דקות ומאפשרת למשתמשים בה לחיות את חייהם כשהיא מפחיתה את העול הכרוך בניהול הטיפול; אך לפני שכהן ידע על קיומה של המערכת הוא מספר כי הוא היה מבולבל ובעיקר מותש. "מצאתי את עצמי מתוסכל ומבולבל סביב חישובים אינסופיים של רמת הסוכר בגוף. 

"סבלתי מעליות וירידות סוכר (היפוגליקמיה והיפרגליקמיה) וזה הפריע לי ופגע בכל חלקה טובה: בעבודה כאיש מכירות, בזוגיות, בהתנהלות של החיים. שנים לא יצאנו לחופשה כי לא היה לי את הכוח והאומץ להתנהל עם ריצה למקררים, אינסולין וחישובים. כל מה שרציתי זה לברוח ולהתנתק מהשגרה הסיזיפית שלי כסוכרתי. אבל מהמחלה הזו אי אפשר להתנתק לרגע, היא מנהלת אותך 24 שעות 7 ימים בשבוע, ללא הפסקה".

עוד מבחזית החדשות

הוא מוסיף ומתאר: "כשאני אומר שזה נגע בכל חלקה טובה, אני ממש מתכוון לזה שדברים טריוויאליים שאדם עושה בלי לחשוב בכלל, הפכו להיות מסובכים. דברים כמו לטייל, או סתם ביקור פשוט דרשו תכנון. אין ספונטניות בשום צעד שאתה עושה וכל פעולה שרציתי לעשות הייתה חייבת להיות מתוכנת בקפידה מראש. הייתי עסוק כל היום בחישוב, תכנון ובשאלות מטרידות האם מה שאני אוכל זה טוב לי או רע. הרגשתי שאין לי איכות חיים ואיבדתי את החשק לאכול מרוב מחשבות. בגלל המצב הזה רזיתי מאוד". 

ירידות הסוכר, התרחשו פעמים רבות בלילות. "לא יכולתי לישון, הייתי מודאג כל הזמן וסבלתי מרעד בכל הגוף. ניסיתי להבין מה קורה לי תוך כדי שינה, ומצאתי עצמי דוקר את האצבע כל הזמן כדי לבדוק את רמת הסוכר ושוב מגלה שאני לא מאוזן". מרוב דקירות, הוא איבד את התחושה באצבעות. "דקרתי את עצמי המון כדי למדוד את הסוכר, כי הייתי בחרדה מתמדת באשר לבריאותי ורק באמצעות הבדיקות הללו יכולתי לדעת מה קורה איתי. מי שאין לו סוכרת לא יודע מה זה חיים של סוכרתי שצריך כל היום להתנהל סביב המחלה הזו". 

"המערכת הזו שומרת עליי כל היממה"

בשנים האחרונות, עם התפתחות הטכנולוגיה, כהן חווה הקלה מסוימת, בזכות משאבות ומערכות שונות "ועדיין זה לא היה אידיאלי, כי רמת הסוכר לא הייתה לגמרי מאוזנת. זה כן פתר חלק מהסרבול והתסכול – אבל לא באופן מוחלט. המשכתי לסבול מהיפוגליקמיות וגם במהלך היום לא הצלחתי להיות מאוזן רוב הזמן".

השינוי המשמעותי אירע, לפני כמה חודשים, כשהכיר את מערכת מינימד G780. "אין לתאר את מה שזה עשה לחיי ולכל הסביבה שלי. קודם כל אני רגוע; אי אפשר לתאר במילים את ההרגשה הזו – אני לא דואג, אני לא דוקר את עצמי באצבעות ואני מאוזן בלפחות מ-80% מהיממה. זה שינוי מקצה לקצה. 

"לפני כל ארוחה, המשאבה מראה לי את מצב הסוכר ואני יודע איך לפעול ולהתנהל. זה לא רק ההתנהלות אלא גם ההרגשה, כשהסוכר מאוזן, פשוט מרגישים יותר טוב. כבר שנים רבות שאני לא מרגיש ככה – כאבים שהפכו כרוניים נעלמו כלא היו. גיליתי עולם חדש.

עוד מבחזית החדשות

"כמה פחדתי משבירת השיגרה הקשוחה שהייתה לי. שיגרת בדיקות, דקירות וזריקות. היום, כמעט שאני לא מתעסק בכלל בסוכרת שלי. המערכת הזו היא כמו מישהו ששומר עליי כל היממה. היא עושה לבד תיקונים, גם אם ספירת הפחמימות שלי לא מדויקת. היא בודקת את רמות הסוכר שלי כל 5 דקות. אני בנאדם אחר".

כהן מסכם ואומר שעכשיו, בזכות המערכת, כמו גם בזכות מערך התמיכה והשירות המעולים חזרה השליטה על חייו. "אני בשליטה על הפחמימות ועל הארוחות. זה בדיוק ההיפך מחוסר אונים, התחושה שליוותה אותי שנים, בכל רגע ומקום בו הייתי".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים