שיתוף
תגובות
כלכלה » כלכלה בארץ » למרות האינפלציה: שיא בהוצאות הישראלים באשראי ב-2022
בשנה האחרונה הוציאו הישראלים סכום שיא בכרטיסי אשראי – יותר מ-480 מיליארד שקלים | ההוצאה משקפת את גל ההתייקרויות ואת הצמיחה בתשלום בכרטיסי אשראי
קניון עופר לב חדרה | צילום: אסף לב

על פי נתונים שפרסמה היום (ראשון) חברת שב"א, הוציאו הישראלים בשנה החולפת יותר מ-480 מיליארד שקלים, שיא של כל הזמנים ועלייה של כ-10% לעומת השנה הקודמת. ההוצאות באונליין צמחו בכ-11% בשנת 2022, והגיעו לכ-253 מיליארד שקלים, כ-57% מסך ההוצאות.

המרכיב העיקרי בעליית הוצאות האשראי הוא שיעור האינפלציה, שעומד על כ-5%, ומשקף את ההתייקרות של סל הצריכה הישראלי הממוצע. במקביל, גם אוכלוסיית ישראל גדלה בשנה האחרונה. למרות זאת, מדובר בגידול משמעותי בהוצאות הישראלים.

עוד מבחזית החדשות

לצד הגידול בקניות המקוונות, גם ההוצאות הישירות בבתי העסק גדלו בשנה החולפת, אמנם בשיעור נמוך יותר של כ-9%. לעומת זאת בכספומטים חלה עליה קטנה במיוחד של כ-4% בלבד.

עוד עולה מנתוני שב"א, מנהלת מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי אשראי, כי בחודש דצמבר שנחשב ל"חודש קניות" עמד ממוצע ההוצאות היומי על כ-524 מיליון שקלים, ירידה של כ-2% לעומת הממוצע בשנה שעברה, אך יתכן ומדובר במגמה של התנהגות צרכנית נבונה יותר לקראת סוף השנה, וגל ההתייקרויות במשק.

לדברי סמנכ"לית חברת שבא, טלי הולנברג "אנו מסכמים את שנת 2022, ובמהלכה המשיכו לצמוח בצורה מובהקת ההוצאות של הציבור הישראלי בכרטיסי אשראי. הצמיחה בפעילות ובהוצאות בכרטיסי אשראי גבוהה בצורה משמעותית מצמיחת המשק ונתון זה מוכיח שכרטיס האשראי, ואמצעי התשלום המתקדמים כמו ארנקים דיגיטליים, ממשיכים להיות אמצעי התשלום הצומח, הנפוץ, הנגיש והנוח ביותר עבור הציבור הישראלי".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים