על פי נתונים שפרסמה היום (ראשון) חברת שב"א, הוציאו הישראלים בשנה החולפת יותר מ-480 מיליארד שקלים, שיא של כל הזמנים ועלייה של כ-10% לעומת השנה הקודמת. ההוצאות באונליין צמחו בכ-11% בשנת 2022, והגיעו לכ-253 מיליארד שקלים, כ-57% מסך ההוצאות.
המרכיב העיקרי בעליית הוצאות האשראי הוא שיעור האינפלציה, שעומד על כ-5%, ומשקף את ההתייקרות של סל הצריכה הישראלי הממוצע. במקביל, גם אוכלוסיית ישראל גדלה בשנה האחרונה. למרות זאת, מדובר בגידול משמעותי בהוצאות הישראלים.
עוד מבחזית החדשות
- חיסולו של מרוואן עיסא – מספר 3 בחמאס | גם בכיר חמאס ר'זי אבו טמע, חוסל באותה התקיפה
- היועמ"שית מיארה: "יש להיערך לגיוס חרדים כבר באפריל" | נתניהו ביקש ארכה לקראת הדיון בבג"ץ
- נתניהו: מספר האזרחים שנהרגו בעזה נמוך בהרבה מהדיווחים | "בדרך לפעולה ברפיח"
- מפגין שמאל נשך שוטרת כשעמד מול הכנסת בירושלים
- מהפך מטלטל בבית שמש | ספירת הקולות של שלב ב' בעיצומה
לצד הגידול בקניות המקוונות, גם ההוצאות הישירות בבתי העסק גדלו בשנה החולפת, אמנם בשיעור נמוך יותר של כ-9%. לעומת זאת בכספומטים חלה עליה קטנה במיוחד של כ-4% בלבד.
עוד עולה מנתוני שב"א, מנהלת מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי אשראי, כי בחודש דצמבר שנחשב ל"חודש קניות" עמד ממוצע ההוצאות היומי על כ-524 מיליון שקלים, ירידה של כ-2% לעומת הממוצע בשנה שעברה, אך יתכן ומדובר במגמה של התנהגות צרכנית נבונה יותר לקראת סוף השנה, וגל ההתייקרויות במשק.
לדברי סמנכ"לית חברת שבא, טלי הולנברג "אנו מסכמים את שנת 2022, ובמהלכה המשיכו לצמוח בצורה מובהקת ההוצאות של הציבור הישראלי בכרטיסי אשראי. הצמיחה בפעילות ובהוצאות בכרטיסי אשראי גבוהה בצורה משמעותית מצמיחת המשק ונתון זה מוכיח שכרטיס האשראי, ואמצעי התשלום המתקדמים כמו ארנקים דיגיטליים, ממשיכים להיות אמצעי התשלום הצומח, הנפוץ, הנגיש והנוח ביותר עבור הציבור הישראלי".