שיתוף
תגובות
משפט » לוין מקדם חקיקה לביטול הסניוריטי: כך יתאפשר למנות נשיא לעליון מחוץ למערכת
שר המשפטים מבקש לבטל את שיטת הסניוריטי, שתאפשר הנחתת נשיא לבית המשפט העליון מבחוץ | השינוי יחוקק יחד עם שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים, בטרם פרישתה של חיות
שר המשפטים יריב לוין | צילום: ערוץ כנסת

אמש (שלישי) דווח בחדשות 13 כי שר המשפטים יריב לוין מתכנן לבטל את שיטת הסניוריטי למינוי נשיא לבית המשפט העליון ולקדם את השינוי טרם פרישתה של הנשיאה אסתר חיות כדי שיחול על המינוי של מי שיחליף אותה בתפקיד, באוקטובר הקרוב. לוין מתכוון למסד באמצעות חקיקת השינוי בהרכב הוועדה לבחירת שופטים, את אופן בחירת נשיא העליון.

כיום, בחירת נשיא בית המשפט העליון וסגנו מוסדרת בחוק בתי המשפט ומתבססת על נוהג שאינו כתוב בחוק, ועל פיו השופט הוותיק ביותר הוא זה שנבחר לנשיא. לוין מתכוון להכניס לחוק סעיף חדש, שבו יפורט אופן בחירת נשיא בית המשפט העליון וסגנו.

עוד מבחזית החדשות

לוין שואף לחוקק את שינוי שיטת מינוי הנשיא עם שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים. החלפת הרכב הוועדה תצריך בכל מקרה, את שינוי חוק יסוד השפיטה ואת חוק בתי המשפט, המסדירים כיום את אופן בחירת השופטים. על פי תוכניתו של שר המשפטים, הסעיף החדש הנוגע לאופן מינוי הנשיא יוכנס במסגרת התיקון של חוק בתי המשפט. על פי הודעתו של לוין, החקיקה החדשה תחל להתקדם בכנסת כבר בחודש הבא, וכבר מחר תחל לדון בה ועדת חוקה, חוק ומשפט.

חוק בתי המשפט מסמיך את שר המשפטים לבחור בעצמו ובאישור נשיא העליון את נשיאי בתי המשפט המחוזיים ובתי משפט השלום, ללא קשר לוותק שלהם (בשונה משיטת הסניוריטי). ההנחה היא שהסעיף של לוין יהיה דומה במהותו לסעיף זה. אם החוק יעבור כפי שרוצה השר לוין, ממשלת נתניהו תוכל למנות לבית המשפט העליון שופט, במטרה שיהיה אפשר למנותו בהמשך לנשיא, לאור העובדה שנוהג הסניוריטי כבר לא יחייב עד אז.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. כל הכבוד ליריב לוין !!! אנחנו אתך לאורך כל הדרך. עלה והצלח . אתה שר המשפטים הכי מוצלח בתולדות המדינה !!! אין כמוך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים