שיתוף
תגובות
בריאות » מחקרי בריאות » "לא סביר" שמקור הקורונה בדליפת מעבדה
הדו"ח דלף
דו"ח של ארגון הבריאות העולמי שנערך בשיתוף סין ויפורסם בקרוב מעריך שהנגיף עבר מעטלפים לבני אדם דרך חיה נוספת. שאלות רבות נותרו עדיין ללא מענה
מעבדה בוואהן | צילום: Mongkolchon Akesin, שאטרסטוק

מחקר משותף של ארגון הבריאות העולמי ושל סין העלה כי מקור נגיף הקורונה הוא ככל הנראה בעטלפים, שמהם עבר הווירוס לבעל חיים אחר לפני שהתפשט בין בני אדם – כך לפי טיוטת המחקר שפורסמה ב-AP. במחקר נטען כי האפשרות שמקור הקורונה בדליפת מעבדה היא "לא סבירה".

לפי הדו"ח, הזן הקרוב ביותר לנגיף הקורונה כבר נמצא אצל עטלפים, אבל ההערכה היא שקיים מרחק אבולוציוני של כמה עשורים בין הנגיפים המצויים אצלם לבין נגיף הקורונה, מה שמחליש את ההערכה שהנגיף עבר ישירות מעטלפים לבני אדם. החוקרים מציינים כי נגיפים דומים לקורונה נמצאו גם בפנגולינים, אך הוסיפו שגם חורפנים וחתולים עלולים להידבק בנגיף, מה שמרמז שגם הם עשויים להיות נשאים של הקורונה, ואולי ההדבקה התרחשה דרכם.

טיוטת הדוח אינה מספקת תשובה חד משמעית לשאלה האם ההתפרצות החלה בשוק בווהאן, שבו נמצא אחד מאשכולות המקרים הראשונים של הקורונה בדצמבר 2019. גילוי של מקרים אחרים לפני ההתפרצות בשוק, מעיד על כך שייתכן שההתפרצות החלה במקום אחר. הדוח מציין כי "לא ניתן להסיק כרגע מסקנה נחרצת בנוגע לתפקידו של השוק בווהאן כמקור ההתפרצות, או כיצד הגיע הזיהום לשוק".

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן התייחס לדוח בריאיון ל-CNN כי יש דאגה שממשלת סין "ככל הנראה עזרה לכתוב אותו". ד"ר אנתוני פאוצ'י, מנהל המכון הלאומי בארה"ב למחלות זיהומיות וחבר בצוות הבית הלבן לטיפול בקורונה, ציין כי "למעשה, היו הרבה מגבלות על יכולתו של הצוות שהגיע לווהאן לחקור באמת, אז יש לי חששות משמעותיים".

יו"ר ארגון הבריאות העולמי, תאודרוס אדהנום גברהיסוס, אישר כי קיבל את הדוח מהמומחים העצמאיים, אך סירב לפרט את תוכנו. "כל התיאוריות מונחות על השולחן ודורשות מחקרים שלמים ונוספים", אמר בתדרוך בז'נבה. תאודרוס אמר כי הדוח, שאורכו 400 עמודים, יפורסם מחר אחרי שנציגי 194 המדינות החברות יתודרכו על ממצאיו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים