שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » לא נותנים לישון: מפגינים הגיעו לדלת ביתם של גוטליב וקיש וחסמו את רכבו של רוטמן
הפעילים התיישבו מחוץ לדלתות בתי הח"כים, 4 מוחים נעצרו | מפגינים חסמו גם את רכבו של רוטמן | בשעה 14:00 ההפגנה המרכזית מול משכן הכנסת | מפת החסימות
הפגנה בירושלים | צילום: יאיר פלטי

פעילי מחאה חסמו הבוקר (שני) את דלתות בתיהם של חברת הכנסת טלי גוטליב בגבעת שמואל, שר החינוך יואב קיש ואת רכבו של יו"ר ועדת החוקה של הכנסת ח"כ שמחה רוטמן, לקראת שורת הפגנות ומחאות שמתוכננות היום נגד הרפורמה המשפטית. היום יתקיימו מחאות, לקראת הצבעה במליאת הכנסת בקריאה ראשונה על הצעת חוק השפיטה. המשטרה הרחיקה את הפעילים מהמקום ועצרה ארבעה בני אדם, שניים מול ביתה של גוטליב ושניים מול ביתו של קיש.

לטענת הפעילים, "מהיום שהממשלה הראתה נכונות לרסק את הרשות השופטת ולבטל את הפרדת הרשויות היא איבדה את הלגיטימציה שלה למשול. אנו נתנגד לה בכל דרך לא אלימה, ואיננו חוששים לשלם מחיר אישי. אנו קוראים וקוראות לכל חברי הממשלה, רדו מהעץ. התחילו לעבוד בשבילנו במקום להילחם בבית המשפט. זו המדינה של כולנו, לא של ראש ממשלה".

עוד מבחזית החדשות

אנשי מחאת המילואימניקים הגיעו להפגין מחוץ לביתו של יו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן. המפגינים חסמו את הכניסה למאחז פני קדם שבגוש עציון וגם את רכבו של רוטמן. המפגינים צעקו "דמוקרטיה, שלא נהיה איראן", והניפו שלט שבו נכתב "חובה להתנגד לדיקטטורה". בהמשך הגיעו המוחים גם אל ביתו של שר החקלאות אבי דיכטר באשקלון, והניפו שלטים שבהם נכתב: "דיכטר תתעורר, הבית כבר בוער" ו"דיכטר, תפסיק להיות אסקופה נדרסת ותצמיח כבר עמוד שדרה".

היום יתקיימו פעולות מחאה נגד המהפכה המשפטית ברחבי הארץ, ששיאן בהפגנת ענק מחוץ לכנסת שתחל בשעה 14:00. בין השאר יתקיימו הפגנות בירושלים, בחיפה, בבאר שבע ובערים נוספות. כמו כן מתוכננות הפגנות בעין המפרץ, שם צפויים מפגינים לחסום את הכביש עם כלים חקלאיים. מחאת הייטקיסטים במתחם שרונה. והפגנה באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע.

על פי התוכנית, ב-8:00 בבוקר יתקיימו הפגנות וצעדות מחאה מחוץ לבתי ספר בהשתתפות הורים וילדיהם בעשרות מוקדים ברחבי הארץ תחת הכותרת "אין חינוך בלי דמוקרטיה". בין 10:00 ל-11:00 ייצאו המפגינים עם דגלי הלאום ושלטים לרחובות, צמתים וכיכרות בניסיון "להשתיק לשעה את המדינה". מחאה זו תכלול בין היתר מוסדות אקדמיים, תעשיית ההייטק ובתי חולים. ב-14:00, שעתיים לפני פתיחת המליאה, תחל הפגנת המונים מול הכנסת.

ממשטרת ירושלים נמסר כי לקראת הפגנת הענק בכנסת צפויים עומסים בירושלים, ומשעות הבוקר ייחסמו הרחובות הבאים:

רחוב אליעזר קפלן ייחסם בקטע בין רחוב דרך רופין (כיכר השעון) ועד כיכר אגרנט (שד' רבין) רחוב רוטשילד ייחסם בקטע בין שד' יצחק רבין ועד משכן הכנסת רחוב הנשיא השישי ייחסם בקטע בין שד׳ רבין ועד צומת הרחובות מבקר המדינה – העלייה.
רחוב רופין ייחסם בקטע בין צומת הרחובות הזז-בן צבי ועד צומת הרחובות וולפסון-לורך נתנאל

המשטרה נערכה גם להפגנת בצומת מרכז חורב בחיפה, ומשעה 08:00 בבוקר ייחסמו לתנועה הצירים הבאים:

צומת פיק״א / חורב / גת

צומת פיק״א / הדסה לכיוון מרכז חורב

צומת פיק״א / הראל לכיוון מרכז חורב

צומת רחוב חורב / פרויד לכיוון מרכז חורב

צומת דישראלי / חורב לכיוון מרכז חורב

צומת מאפו / מוריה לכיוון מרכז חורב

התנועה מכיכר ספר לכיוון מרכז חורב תתאפשר עד לצומת מאפו לבאים לכיוון בי״ח כרמל ולא ניתן יהיה להמשיך לכיוון צומת חורב.

במקביל למחאה יתקיימו תהלוכות מחאה מבית בירם לכיוון צומת חורב וכן מצומת מוריה / שמשון לכיוון חורב ויתכנו שינויים בהסדרי התנועה.

עוד מבחזית החדשות

מליאת הכנסת תצביע היום בקריאה ראשונה על סעיפים בהצעת החוק של ח"כ שמחה רוטמן, שמבקש לשנות את הרכב הוועדה לבחירת שופטים שמונה כיום תשעה חברים. בימים אלה היא כוללת את שר המשפטים, שר נוסף בממשלה, שני חברי כנסת שנבחרים באופן חשאי בהצבעה במליאה, שני חברי לשכת עורכי הדין שנבחרים גם הם באופן חשאי על-ידי המועצה הארצית של הלשכה, נשיאת בית המשפט העליון, ושני שופטים נוספים מבית המשפט העליון. הרכב זה שם את הכנסת במיעוט בוועדה.
בהתאם להצעת החוק, הרכב הוועדה לבחירת שופטים ישונה, כך שלקואליציה יהיה רוב מובנה של חמישה מתוך תשעה חברי הוועדה.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. ההבדל הקטן …
    בן הפגנת ימין צבע גואש מים מלוכלכים שימוש בכוח רב עצירת מי שיורד לכביש
    ועתה …?!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים