שיתוף
תגובות
חדשות » לאחר העלת הריבית: בכמה תעלה הריבית על הפקדונות
הריבית על הפיקדונות
הבנקים מתלבטים בין הדחף לשפר רווחיות לבין החשש מתרחיש של ביקורת ציבורית | בנק וואן זירו החליט לגלגל את מלוא ההעלאה לפיקדונות של הלקוחות החדשים
הכנס של בנק לאומי

הודעת הריבית של בנק ישראל, על העלאה של 0.75% לרמה של 2.75%, היא בשורה גרועה לבעלי ההלוואות, אך מצד שני זו בשורה משמחת במיוחד עבור בעלי החסכונות, לאחר ששנים רבות הריבית על הפיקדונות הייתה אפסית ולא אטרקטיבית. לאחר שבתקופה האחרונה הריבית במגמת עליה החל הציבור להפקיד כספים בחשבונות החיסכון, כאשר רק בחודש אוגוסט הפקיד הציבור סכום של 40 מיליארד שקל, סכום שכמותו לא זוכרים הבנקים מזה זמן רב.  

למרות שההודעה על העלאת ריבית בנק ישראל נעשתה ביום שני האחרון, הבנקים עדיים יכולים לעדכן את הריבית על הפיקדונות עד ליום שלישי שאחר חג הסוכות, עקב כך שימי העבודה מועטים בחודש החגים.  

כזכור, בהעלאת הריבית הקודמת בחודש אוגוסט, העדיפו הבנקים להעלות את הריבית על הפיקדונות ברמה מתונה מאוד, ועורר ביקורת קשר מצד הציבור, ולאר שבנק ישראל והכנסת התערבו רוב הבנקים שיפרו את הצעות הריבית שלהם. 

לאחר העלאת הריבית הנוספת, הבנקים צריכים להגיב שוב, אך הם צריכים לשקול היטב את הרווח וההפסד של כל מהלך, כאשר מצד אחד הם רוצים להעלות את הריבית ברמה מינימלית כדי שלא יצטרכו לשלם כספים רבים ללקוחותיהם עבור הפיקדונות ומצד שני הם חוששים מביקורת ציבורית נוספת. 

לאור זאת, חלק מהבנקים יושבים על הגדר ומצפים לראות כיצד ייפול דבר, ולעומתם בנקים אחרים החליטו שלא להמתין לרגע האחרון והם יעדכנו את הריבית כבר בשבוע הבא. 

כך בנק דיסקונט שהעלה את הריבית לשנה בפיקדון בריבית קבועה ל-3.5% לעומת 3% כפי שהיה עד עכשיו. הפיקדון בריבית משתנה לשנה נותר ברמה של ריבית פריים מינוס 1.5%, עליה מרמה של 2% ל-2.75%. לעומת זאת, בפיקדונות הקצרים לא חל שינוי מהותי למרות העלאת הריבית. בפיקדון עם תחנת יציאה בכל חודש הריבית נותרה 0.65% בלבד. צעד זה נועד לעודד את הפיקדונות לטווח של שנה.

בנק נוסף שאמור לעדכן את הריבית הוא הבנק הבינלאומי. בשבוע הבא יעלה הבנק את הריבית בפיקדונות הקצרים מ-0.65% ל-0.9, לעומת זאת פיקדונות לשנה בריבית קבועה, בסכום של עד 10,000, לא ישתנו כרגע, והריבית תישאר 2.1%. אולם בפיקדונות בסכום של 50 אלף שקלים ומעלה, הבנק מציע ריבית שנתית של 3.1%.

גם הריבית בבנק יהב לפיקדונות קצרים עומדת כעת על 1% לעומת 0.7% קודם לכן. לעומת זאת בפיקדון לשנה, בריבית קבועה, הריבית עלתה באופן משמעותי מ-1.65% ל-2.2%.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים