שיתוף
תגובות
כלכלה » כנס הנדל"ן הארצי של בנק מזרחי-טפחות: בהשתתפות גורמים בכירים בתחום
כ-1,500 גורמי נדל"ן בכירים במשק השתתפו בכנס ארצי מיוחד שערך מזרחי-טפחות בראשון לציון | מנכ"ל הבנק: "הקפיצה בהחזרי המשכנתה היא תוצאה של הזינוק במחירי הנדל"ן"
מנכ"ל בנק מזרחי טפחות משה לארי, ינקי קווינט וראול סרוגו | צילום: תומר לוי

את הכנס פתח משה לארי, מנכ"ל בנק מזרחי טפחות פתח את הכנס ואמר: "עליית מחירי הדיור שחווינו פה בעשור האחרון השפיעה דרמטית על החזרי המשכנתא, יותר מהעלייה בריבית בנק ישראל. אם עבור דירה ממוצעת בשנת 2015 החזר המשכנתא עמד על 3 אלף שקל היום עבור אותה דירה ההחזר זינק בכאלפיים שקל. ולזה יש להוסיף עלייה ממוצעת של כאלף שקל בשנה האחרונה כתוצאה מעליית הריבית. 

"אני קורא לממשלה שלא להתייחס למה שקורה היום בשוק הנדל"ן כ"ארוע ריבית", אלא לנצל את הנסיבות כדי לנקוט מהלכים מהירים בתחום הגדלת ההיצע ופישוט ההליכים הבירוקרטיים, כדי לתכנן ולהציל את העשור הבא", אמר מנכ"ל מזרחי טפחות.

עוד מבחזית החדשות

מיד לאחר דבריו של מנכ"ל מזרחי טפחות, משה לארי, התקיים פאנל בהשתתפותם של עו"ד ינקי קווינט, מנהל רמ"י וראול סרוגו, נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ. 

עו"ד ינקי קוינט,מנכ"ל רמי התייחס לאשמה המוטלת על רמ"י במחסור בהיצע דירות ואמר: "נורא קל להאשים את רמ״י. לא היית רוצה לדעת שמישהו בממשלה מוכר קרקעות שלא במחיר המלא.. אנחנו שיווקנו שיאי קרקעות בשנה האחרונה. רמ"י צריכה כל הזמן לעשות הכל כדי להציף את השוק כדי לייצר עוד קרקעות. עלינו מוטלת המשימה להבטיח שקבלנים ייגשו למכרזים בפריפריה ולשמור על היקפי ביצוע גבוהים – למשל אתמול קיבלנו החלטה לאפשר 24 תשלומים במכרזים בפריפריה." 

קוינט תקף את משרד האוצר: "בנוסף, מכרזים שאנחנו מוציאים בפריפריה נכשלים- משרד האוצר הוא חסם משמעותי, יושב בטריבונה ונותן עצות, לא יכול להיות שדירה בנוף הגליל תעלה יותר מעפולה רק כי עלויות התשתית שם גבוהה יותר. כדי שאני יעמוד ביעדים שלי אני צריך לטרלל כל היום את משרד האוצר."

ראול סרוגו התייחס לעליית הריבית: הריבית היא גלולת הרעל של כלכלת ישראל והיא חייבת להתחיל לרדת. אנשים כבר מתחילים למצות את היכולת שלהם לשלם את עלות עליית המשכנתא וזה מצב מסוכן. ענף הבנייה נמצא במיתון, מיתון עמוק וממשלת ישראל לא עושה כלום.  

סרוגו התייחס למצבם של הקבלנים: אני מודאג מאוד. הקבלנים שנמצאים בסיכון הכי גבוה אלה קבלני הביצוע והתשתיות. ברגע שהם בסיכון לא יהיה דיור. 

עוד אמר סרוגו: אני לא רואה את שלושת השרים הרלוונטיים יושבים ומגבשים תכנית סדורה איך פותרים את בעיית שוק השכירות למשל, המשקיעים לא רק מפסיקים לקנות אלא גם מוכרים, כלומר מחודש לחודש מלאי הדירות להשכרה יורד והממשלה איפה?? אנחנו מציעים לממשלה לעשות עסקאות קומבינציה, הממשלה תקבל דירות במקום כסף והיזמים לא יצטרכו לממן כל כך הרבה. הממשלה תוכל להיות בעלי הדירות ולמכור אותם למשפחות צעירות. 

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים