שיתוף
תגובות
בריאות » כך תגנו על הילדים ממחלות חורף
למה ילדים חולים יותר בחורף?
החורף כבר כאן והוא מביא אתו נגיפים וחיידקים, שגורמים לילדים לחלות במחלות חורף ולסבל מיותר. כיצד ניתן להפחית את הסיכון להדבקות במחלות חורף?
חורף בישראל

החורף הגיע ואיתו גם ההצטננות, השפעת, הברונכיט ודלקת הגרון שזכו לשם הכולל “מחלות חורף”. מחלות אלו נגרמות על ידי נגיפים (וירוסים) והמוקד שלהן הוא בדרכי הנשימה. 

נגיפים מחבבים טמפרטורות קרות ואוויר יבש, שעוזרים להם לשמור על יציבות ומקלים על ההדבקה. בגלל שהילדים שלנו מרבים לשהות בחורף בחללים צפופים ולא מאווררים בבתי הספר ובגנים, ההדבקה נעשית במהירות. בעידן הקורונה למדנו שכל אפצ’י קטן או שיעול מפזר את הנגיפים באוויר, הם עוברים במגע וחלקם יכול אפילו לשרוד על חפצים שונים, כמו ידיות של דלתות או צעצועים.

אז איך אפשר לשמור על הילדים בחורף?

הכללים הבאים יכולים לסייע במניעת הידבקות:

  • כדאי לנסות לשמור על היגיינה ובפרט על שטיפת הידיים
  • מומלץ לאוורר את החדרים בהם ילדים מבלים את מרבית זמנם
  • להקפיד להשתעל ולהתעטש כשהפה והאף צמודים לשרוול או לממחטת נייר.

מה עוד ניתן לעשות כדי למנוע מחלות חורף?

מומחי הרפואה המשלימה ממליצים לנסות להגביר את יעילות המערכת החיסונית באופן הבא:

אכילת ירקות ופירות: בעיקר כאלה שעשירים בוויטמין C כמו פירות הדר, פלפל אדום, קיווי, גויאבה, פטרוזיליה ועוד. גם ירקות ופירות כתומים כגון בטטה, גזר, דלעת, פלפל כתום ועדשים כתומות עשויים לסייע.

ביצוע שינוי תזונתי:  מרק עוף הוא המלצה ידועה למניעת מחלות החורף. בנוסף כדאי לאכול גם תבשילי קדרה המכילים ירקות וקטניות, משקאות מחממים המכילים תבלינים כמו ג’ינג’ר, קינמון וציפורן. 

נטילת צמחי מרפא: צמחי מרפא כמו אכצינאה וסמבוק שחור עשויים לסייע בהגברת יעילות המערכת החיסונית, ניתן ליטול אותם כתוסף תזונה למניעה ולהקלה על מחלות חורף, בעיקר שפעת.

שימוש בתוספי תזונה ובמולטי ויטמין: במידה והילדים שלכם אינם מחבבים ירקות ופירות טריים ושינוי תזונתי לא נראה באופק, תוספי תזונה ומולטי ויטמין יכולים גם הם לעזור. 


התוכן מוגש באדיבות 'אלטמן בריאות'

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים