שיתוף
תגובות
לאישה » כך נשמור על ילדינו מפני הרעלות
לקראת ניקיונות הפסח
מנתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים עולה כי פעוטות מתחת לגיל 4 מהווים למעלה מ-65% מפניות ילדים למיון בעקבות הרעלה מחומרים | הנחיות בטיחות וכללים לניקיון בטוח
ניקיון הבית לחג הפסח | צילום: freepik

בבתים רבים מתחילים בימים אלו את הניקיונות לקראת חג האביב. מעבר להורדת אבק, סידור הבית והצעצועים, הניקיונות כוללים שימוש מסיבי בחומרי ניקוי והדברה. השילוב של ניקיון האביב יחד עם חופשת הפסח של הילדים, שמתחילה בשבוע הבא, מעלה את הסיכון להרעלות. לדוגמה חומרי ניקוי הנמצאים בתוך כוסות או בקבוקים עלולים להטעות ילדים צעירים שיחשבו כי מדובר בשתייה; ישנם חומרים כימיים העלולים לגרום להרעלה אפילו במגע; דליים המכילים נוזלים כמו מים או צבע עלולים להוות סכנת טביעה לילדים סקרנים שיפלו פנימה; חומרי הדברה שונים מהווים סכנת מוות לילדים ועוד.

על פי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, בעשור האחרון (2013-2022) הגיעו למעלה מ-6,500 ילדים למיון בעקבות הרעלה מחומרים, כשרובם המכריע (למעלה מ-65%) הם מתחת לגיל 4. 10% נוספים הם בין הגילאים 5-9. עוד עולה מהנתונים כי חומרי ניקוי הם הגורם השני בשכיחותו להרעלה אחרי תרופות. גורמי הרעלה נוספים בקרב ילדים הם חומרי הדברה וכן אלכוהול וגז מזגנים. 

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: "מידי שנה לקראת חג הפסח והאביב אנו רואים עלייה בפניות למיון בשל הרעלות מחומרי ניקוי. כחלק מהתפתחותם הטבעית, ילדים סקרנים וחוקרים את הסביבה גם דרך הפה. כשחומרי הניקוי זמינים ההשגחה על הילדים היא קריטית. אף אחד מאתנו לא רוצה להגיע לבית החולים בשל היפגעות שניתן היה למנוע. לכן כדי שההשגחה תהיה אקטיבית יותר יש צורך לשנות הרגלים ולהיות יצירתיים. מרחיקים חומרי ניקוי מילדים ומקפידים על הנחיות הבטיחות. אפשר ומומלץ לשתף את הילדים בניקיונות, אך חשוב לשמור על כללי הבטיחות ולהיות מודעים לסכנות גם בהכנות לחג".

הנחיות ארגון בטרם לניקיון בטוח

• מרחיקים מהישג ידם של הילדים חומרי ניקוי וההדברה. מאחסנים בארון גבוה או נעול מיד בתום השימוש. 

• שומרים חומרי ניקוי והדברה באריזות המקוריות, ולא מעבירים לכוסות או בקבוקי שתייה.

• משתמשים בחומרי ניקוי למטרה לה הם נועדו וקוראים בקפידה את הוראות השימוש. אין לערבב חומרים.

• נמנעים מלתת לילדים לשחק באריזות חומרי ניקוי, ריסוס, חומרי חיטוי או תרופות, גם כאשר הם סגורים היטב. 

• מרוקנים דליי מים מיד בתום השימוש, מאחר ופעוטות יכולים לטבוע גם בעומק סנטימטרים בודדים. 

• אם מחליטים לצבוע את הבית, משתמשים בצבע שאינו מדיף חומרים רעילים וריח לוואי. מרחיקים את דליי הצבע מהישג ידם של ילדים וסוגרים את המכסה בתום השימוש.

• נותנים תפקידים לילדים – גם ילדים צעירים יכולים לסייע בסידור צעצועים, לנקות אבק מרהיטים נמוכים, או לטאטא את הבית. 

• אחים בוגרים (מעל גיל 12) יכולים להשגיח על הקטנים (מגיל שנתיים ומעלה). בזמן הניקיונות. ילדים מעל גיל 14 יכולים להשגיח גם על צעירים יותר.

• במידת האפשר מעדיפים לעסוק בניקיונות בזמן שהילדים אינם בסביבה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים