שיתוף
תגובות
צרכנות » כך הושפעה רשת 'גולף' מסגירת 335 חנויות
משבר הקורונה
רבים מאתנו חיים עדיין את זיכרון תקופת הסגר בה שהינו בבית מבלי שהיתה אפשרות לצאת ולערוך שופינג • מעניין להבין מה עבר על רשתות האופנה שרשמו הפסדים
תגיות: ,
כובעים ותיקים אופנתיים | צילום: Creative Lab, שאטרסטוק

בצל השפעת משבר הקורונה מסכמת קבוצת האופנה הציבורית גולף, את הרבעון הראשון של 2020 עם יציבות בשורה העליונה וצניחה ברווחים. בתחילת חודש מרץ, נאלצה גולף  לסגור את כל 335 החנויות שלה בשל הנחיות המדינה והן היו סגורות עד סוף החודש. יחד עם זאת מציגה יציבות בשורת ההכנסות הרבעוניות, שהסתכמו ב-194 מיליון שקל, והפסד נקי שגדל בכ-140% ועמד על 34.4 מיליון שקל .

במקביל, לפני כשבוע מנכ"ל הקבוצה, רביב ברוקמאייר, התפטר מתפקידו. 

גולף היא אחת מקבוצות האופנה הגדולות בישראל, אך נסחרת לפי שווי שוק של כ-68 מיליון שקל בלבד. בארבע השנים האחרונות איבדה מניית החברה קרוב ל-70% מערכה.

על אף היציבות, הושפעה גולף כמו כל הרשתות ורשמה ירידה בהכנסות בתקופת סגירת החנויות. הרווחים שירדו, קוזזו עם גידול במכירות של חברת הבת עדיקה שפועלת בעיקר באונליין, ורשמה עלייה במכירות לפני סגירת החנויות הפיזיות של גולף .

הרווח הגולמי הרבעוני של גולף ירד ב-6% והסתכם ב-108 מיליון שקל. שיעור הרווח הגולמי נשחק ב-3.5%, וירד לרמה של 55.7%, בשל ירידת ערך המלאי ועלייה בשיעור ההנחות שהעניקה החברה ללקוחות בחנויות. ההפסד התפעולי עמד על 12.2 מיליון שקל. בסעיף הוצאות אחרות בדוח רשמה החברה ירידת ערך השקעה בפעילות של טופשופ בסך כ-10.5 מיליון שקל .

בתקופה בה עמדו חנויות הרשת, נרשמה ירידה בהיקף של 113 מיליון שקל, כך שהחלק המשמעותי יותר של הפגיעה בחברה צפוי להיראות בתוצאות הרבעון השני, שתקופת הסגר במהלכו היתה כפולה מזו שכלולה ברבעון הראשון .

התקווה של הרשת נרשמת לזכות הצמיחה הגדולה מאז פתיחת החנויות בחזרה, והם עומדים על כ-10% מול התקופה המקבילה בשנה שעברה. בחברה מעריכים כי מהלכי התאמה וחיסכון בהוצאות שנקטה, מקזזים את רובה המכריע של השפעת אובדן המכירות שנגרמה בחציון הראשון של 2020.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים