שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » כישלון שירותי הבריאות: הישראלים מוכנים לשלם כדי לראות רופא
סקר שנערך בחודש שעבר בוחן את התפקוד של מערכת הבריאות הציבורית, לאור הקושי להשיג תור | מחצית מהציבור מוכנים לפגוש רופא אפילו בזום | כ-40% מהציבור מוכנים לשלם
רופא אילוסטרציה | צילום: צעד הפקות

מכון "תובנות" ערך בחודש שבר סקר שנועד לבחון את תפקוד מערכת הבריאות בישראל בכמה נושאים מרכזיים, לרגל כנס "ים המלח" שמוביל המכון הלאומי לחקר מדיניות הבריאות. מתוצאות הסקר עולה כי עמדות הציבור בנוגע לרפואה בישראל מדאיגות. חצי מהנשאלים השיבו שהם מוכנים לשלם עבור רפואה פרטית על אף שייכותם לקופות החולים השונות מכיוון שבקופות ישנה מצוקת תורים קשה.

עוד מבחזית החדשות

הסקר שביצע מכון "תובנות" נערך בקרב האוכלוסייה הכללית באמצעות שאלון אינטרנטי, בקרב מדגם מייצג של 615 משיבים מעל גיל 22, כאשר הגיל הממוצע הוא 44 שנים. מבין המשיבים, 305 (49.5%) היו גברים ו-311 (50.5%) נשים. הסקר נועד לבחון את תפקודי מערכת הבריאות בנושאים שונים, כמו רפואת משפחה, רפואה יועצת, רפואה מרחוק, קופות החולים, רפואה דחופה, אמון במערכת הבריאות, ויתור על שירותי בריאות ופניה אל מחוץ למערכת הציבורית ועמדות הציבור באשר לאשפוז בית.

עוד עלה מהסקר כי מקום העבודה הקבוע של הרופא, בבית חולים או בקהילה, נחשב לגורם הכי פחות משמעותי בהחלטה על זהות הרופא היועץ. הגורם המשמעותי ביותר בהכרעה על זהות הרופא היא המלצות ממכרים  או מגורם רפואי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים