שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » יו"ר ישראל ביתנו: "לא רואה טעם לשבת עם מישהו שאתה יודע שישקר"
נתניהו בישיבת הסיעה: "נציגים מהאופוזיציה מסכימים לדבר, אך חוששים" | גנץ: "ההיסטוריה תשפוט את נתניהו" | לפיד: "הם יוכלו להעביר חוקים של כפיה דתית"
יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן | צילום: לשכת עורכי הדין

לקראת ההצבעות בכנסת על חוקי הרפורמה המשפטית הערב (שני) בקריאה ראשונה, התכנסו סיעות הכנסת בצהריים לישיבה השבועית.

ראש הממשלה ויו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, אמר בפתח הישיבה: "העם מצביע בבחירות ונציגי העם מצביעים בכנסת, זו דמוקרטיה. מנהיגי המחאה רומסים את הדמוקרטיה. המוחים קוראים בלי בושה למלחמת אחים. מספיק עם הסרבנות. אמרנו שיש מקום להידברות, ולא לבריונות. יש לנו נכונות אמיתית להידבר. יש לא מעט נציגים שמסכימים להידבר ומפחדים מבריונים במחנה שלהם. היום יש הצבעות, מחר יש זמן להידברות.

עוד מבחזית החדשות

עוד הוסיף נתניהו: "אומרים לי: "זה לא רק שאתה לא יכול לעסוק ברפורמה, אתה לא יכול אפילו לדבר על הרפורמה. למה-מי-אתה? אתה בסך הכול ראש ממשלה שנבחרת ונתמכת באופן דמוקרטי על ידי 2.5 מיליון איש. אתה אמנם מייצג אותם, אבל אסור לך לדבר בשמם". אני אמור לייצג אותם בטלפתיה? כך נראית "הדמוקרטיה הישראלית החדשה" לא מכבדים את הרוב, לא נותנים להצביע, לא נותנים לדבר".

בחלק הסגור לתקשורת של ישיבת הסיעה אמר שר המשפטים יריב לוין: "מוכנים לדבר עם מי שרוצה. אנחנו מסכימים לכך בלי שום תנאים".

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד, אמר בישיבת סיעת יש עתיד: "היום בלילה מדינת ישראל תעשה את הצעד הראשון לקראת הפיכתה למדינה לא דמוקרטית. הממשלה מעלה להצבעה בקריאה ראשונה שני חוקים לביטול הדמוקרטיה בישראל.

"הם חסמו כל נסיון להידברות בזמן שהם ממשיכים בריצת אמוק לחקיקה חפוזה וחסרת אחריות. לא התקיים דיון אמיתי על הנזק הנורא שייגרם לכלכלה, לפרנסה של כל אחד מאתנו, לא על הסכנות הבטחוניות, לא על העובדה שזה קורע את עם ישראל לגזרים. עוד לא התקיים דיון אמיתי על הנזק הנורא שייגרם לכלכלה, לפרנסה של כל אחד מאתנו, לא על הסכנות הבטחוניות, לא על העובדה שזה קורע את עם ישראל לגזרים".

עוד אמר לפיד: "זה כבר לא רק המשפט של נתניהו, זה כבר לא רק הפסילה של אריה דרעי. מפלגות הקואליציה הבינו שאם ישראל תפסיק להיות דמוקרטיה הם יוכלו להעביר חוקים של כפיה דתית, הם יוכלו לספח שטחים והם יוכלו לחלק לעצמם תקציבים בלי שאף אחד יפריע להם. יריב לוין ושמחה רוטמן שני אנשים קיצונים מאין כמותם, גוררים אותנו לאסון. אסון כלכלי, אסון בטחוני, מעל לכל אסון לאחדות עם ישראל. לעצם הרעיון שאנחנו עם אחד".

"התפקיד שלנו הוא לוודא שהם לא יגיעו לקו הגמר. מחוץ לבניין הזה מאות אלפי ישראלים מרימים דגל של ישראל אחרת. דמוקרטית, ליברלית, הגונה והוגנת. מתוך האסון שמתרגש עלינו, צומחת תנועת המונים שמחזירה אותנו למקורות, לערכי מגילת העצמאות, לטוב המשותף.

עוד הוסיף לפיד: "התנועה הזו תנצח. היא גדולה מכל ממשלה, היא חזקה מכל ממשלה, היא חוצת מחנות. הם לא יוכלו להתעלם ממנה. גם אנשי ימין שתומכים ברפורמה משפטית יודעים שזו לא הדרך. זהו המשבר הפנימי הגדול ביותר שידעה מדינת ישראל. הוא מחייב אותנו להיות נחושים, הוא מחייב אותנו לפעול יחד. אנחנו נאבקים למען עתיד הילדים שלנו, למען עתיד המדינה שלנו, אין לנו שום כוונה לוותר.

יו"ר המחנה הממלכתי חה"כ בני גנץ אמר בישיבת הסיעה כי: "מה שאנחנו רואים עכשיו זה לא רצון לדבר, אלא משחק האשמות של מי שמפסיד בדעת הקהל ומחפש ספין לכמה ימים שיקטין את הלחץ. זו לא תהיה הידברות, זו רמאות".

עוד אמר גנץ: "חותמי מגילת העצמאות מתהפכים בקברם, ההיסטוריה תשפוט את נתניהו. היום מסתמן כיום עצוב לדמוקרטיה הישראלית, היום שבו הדורסנות מבקשת לגבור על ההידברות, יום שבו הקיצוניות מבקשת להשתלט על חיינו. האופן, שבו אנחנו חיים ויכולים לחיות ביחד במדינת ישראל, נשען על המכנה המשותף של מדינה יהודית, דמוקרטית, בטוחה וצודקת.

"אבות האומה מכל גווני הקשת הפוליטית, לא דמיינו לעצמם משטר שאינו דמוקרטי. והיום ראש הממשלה נתניהו, אתה אינך מקשיב! אתה פועל נגד רצון העם, אתה פועל נגד יסודות המדינה שלנו, זה אתה וחבריך מול האבות המייסדים. קואליציית 2023 נגד מגילת העצמאות. אתה תצטער על הרגע הזה , וכולנו נצטער עליו.

"אני חוזר ואומר, תעצרו, נדבר ברצינות. עוד לא מאוחר. בימים האחרונים נפגשתי עם קבוצות שונות של פטריוטים ישראלים ממגוון מקומות ותחומים, ועניתי להם על השאלה, למה לא להיכנס להידברות בלי עצירת החקיקה?

"הסיבה פשוטה. יש דבר אחד שיכול לעצור את "שידורי המהפכה" בוועדת החוקה – דעת הקהל. אנחנו רואים בסקרים ולא רק בהם את ההתנגדות הגדולה. הם רוצים למסמס אותה ולהגיד, "ניסינו". אם הם היו רוצים רפורמה אמיתית, הם לא רק היו עוצרים את ה-D9, הם לא היו עולים עליו מלכתחילה".

גנץ התייחס גם לנושא הגרעין האיראני ואמר: ״אתמול קיבלנו קריאת השכמה מהמזרח התיכון. אם אכן איראן מתקרבת לרמת העשרה של 90%, מדובר בחציית קווים אדומים שחייבת להיתקל בתגובה בינלאומית, מדינית, צבאית וכלכלית המוכנות שלנו לאפשרות תקיפה באיראן בשנה, שנתיים הקרובות, צריכה להיות במוקד העשייה וזה מצריך מכל המערכת לרכז מאמץ כעת, מדינית, מודיעינית, ותקציבית. אנחנו כאופוזיציה אחראית, נגבה כל פעולה נכונה בהקשר הזה".

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, אמר בישיבת הסיעה: "מלחמת אחים לעולם לא, אבל אני מרגיש שאנחנו חזרנו לסזון ואלטלנה. שמענו היום קריאות למרי אזרחי ושפיכות דמים. זה בלתי סביר ובלתי מתקבל על הדעת. כן למחאה, מלחמת אחים לעולם לא. אנחנו נחרים את ההצבעה ונצא מהאולם. הצבעה נותנת לגיטימציה לשורה של חוקים שסותרים את מגילת העצמאות".

עוד מבחזית החדשות

על הקריאות להידברות אמר ליברמן: "גנץ ישב עם נתניהו עד שיצא עשן לבן, וחתם איתו הסכם מפורט. ומה קרה? נתניהו רימה ושיקר. אם גנץ רוצה שישקר אותו שוב, שיישב איתו. לא רואה טעם לשבת עם מישהו שאתה יודע שישקר".

מאז שעות הבוקר נמשכים הדיונים בוועדת החוקה. הדיון המרכזי במליאת הכנסת, העוסק בשורת החוקים הנוגעים לרפורמה במערכת המשפט יתחיל בשעה 18:00 בערב. חוקים אלו מובאים למליאה בקריאה ראשונה ולא צפויים להיתקל בהתנגדויות ופרובוקציות של מפלגות האופוזיציה. אורכו של הדיון צפוי להימשך כ-3.5 שעות ויובא להצבעה בשעה 21:30 בערב. מיד לאחר מכן יחזור החוק להמשך דיון והכנה לקריאה שנייה ושלישית בוועדה.

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

  1. ליברמן שכח שיש לו עסק עם יריב לוין ולא עם נתניהו הוא שכח שאסור לנתניהו להתערב בריפורמה או שהוא שוב משקר

  2. לפיד גילה לכולם על מה כל המהומה על הפחד שתהיה בידי הממשלה לכפות כפייה דתית. לא שזה האג'נדה שלו האישי אבל כאן הוא נוגע בלב כל חילוני ללחום כביכול על חירותו. עצם זה שהסיכוי לזה הוא אפס. הדתיים יהיו מיעוט בכל ממשלה וגם במדינה בכללותה כך שלא נוכל לכוף על הרוב החילוני שום הגבלה בחייו הפרטי שהרי גם לחברי הליכוד החילוני יש קווים אדומים שלא יוותרו עליהם גם הדתיים יודעים מגבלת הכח שלהם ואני בטוח שיריב לוין יהיה מוכן להתחייב וגם לחקור חקיקה שיעגן את הסטטוס קוו שלא יהיה ניתן לנגוע בו לכל כיוון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים