שיתוף
תגובות
חדשות » יו"ר ועדת הכלכלה לנציגת שופרסל: "או שהמחירים ירדו, או שאטפל בכם בצורה אחרת"
יו"ר ועדת הכלכלה לנציגת השיווק של שופרסל ואנשי האוצר: "אתם מספרים לי סיפורים שלושה חודשים" | יאפשר הקפאת מיזוגים בין יצרנים גדולים ליצרנים קטנים-בינוניים
יו"ר ועדת הכלכלה, דוד ביטן | צילום: לע"מ

בדיון שהתקיים אתמול (רביעי) בוועדת הכלכלה של הכנסת, התפרץ היו"ר דוד ביטן על נציגת שופרסל ואמר לה "אתם מספרים לי סיפורים כבר שלושה חודשים של דיונים על יוקר המחיה. הגיע החג ופתאום כולם העלו מחירים, קוקה קולה העלתה מחירים ב-9%. מספיק. אני גמרתי עם הסיפורים שלכם. יש לכם בעיה איתי, או שהמחירים ירדו במדינה או שאטפל בכם בצורה אחרת".

אחד הנושאים שעלו בדיון היו בהקשר להגברת התחרות בענף המזון, שנועד להפחית את יוקר המחייה. בהתייחסו לסעיף המוצע בחוק ולפיו רשתות כדוגמת שופרסל, שתמכור למעלה מ-55% ממוצריה מתוצרת יצרנים קטנים, תוכל לפתוח כ"פרס" סניפים חדשים באזורי ביקוש, ללא צורך באישור רשות התחרות.

עוד מבחזית החדשות

בתגובה להצעה אמר ביטן לנציג האוצר בדיון: "אני לא מוכן שתיתנו לרשתות רק גזרים, אני רוצה לראות גם מקלות. אם הרשתות לא יעמדו ביעדי החוק תסגרו להם סניפים. לשופרסל יש 270 סניפים, אז יהיו לה פחות. גם אם אני סוגר מקומות עבודה. כך אני רוצה. סיפורים תספרו בוועדה אחרת. אני רוצה שהמחירים ירדו. אולי עד עכשיו לא הבנתם אותי טוב, מכל הרפורמות שלכם עד כה, המחירים לא ירדו, מה אתם מביאים לי חוקים חדשים כשהמחירים כל הזמן עולים?"

ועדת הכלכלה התכנסה כדי להכין לקריאה שנייה ושלישית את פרק הגברת התחרות בענף המזון והטואלטיקה. ההצעה שהוצגה בדיון על ידי האוצר חשפה איסור חדש מרחיק לכת שנועד לטענת האוצר ורשות התחרות להגביר את התחרות ולהוריד את הריכוזיות בענף המזון.

האיסור כולל הקפאה של מיזוגים בין יצרן גדול או ספק גדול, עם יצרן גדול אחר, או עם יצרן בינוני במשך שלוש השנים הבאות. לאחר ששמע את ההסתייגות של חלק מהנוכחים, הורה ביטן לאוצר להכניס סעיף לפיו יותר באופן חריג מיזוג בין יצרן קטן-בינוני ליצרן גדול, במידה שהיצרן הקטן הנרכש נמצא על סף קריסה כלכלית.

בנוסף אמר ביטן, כי הקפאת המיזוגים תהיה לשנתיים בלבד שלאחריהם ייבדק אם המהלך הניב תוצאות בדמות הורדת מחירים, ואם לא הסעיף יבוטל. עו"ד אלדר כורש, שמייצג את התאחדות התעשיינים אמר: "לאיסור המיזוגים אין אח ורע בעולם, יש גם מיזוגים פרו תחרותיים כמו קוקה קולה, שרכשה את טרה והפכה אותה למתחרה בתנובה ובשטראוס. אם האיסור הזה היה בתוקף, אז מחלבת רמת הגולן הייתה נעלמת והתחרות הייתה נפגעת".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים