שיתוף
תגובות
חדשות » יו"ר ועדת הכלכלה הגיש הצעת חוק: "נוטלי משכנתא יקבלו נקודות זיכוי"
ביטן התייחס לעליית תשלומי המשכנתא ואמר "לא נוכל לקבוע את הריבית, אבל נציע שלווי משכנתא יקבלו נקודות זיכוי" | הודיע שתקודם הפחתת המע"מ על המזון ל-8%
יו"ר ועדת הכלכלה דוד ביטן | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

יו"ר ועדת הכלכלה דוד ביטן הציג הבוקר (שני) בפתח דיון בכנסת שורת חוקים הנוגעים ליוקר המחייה וטען "נתנו לאוצר צ'אנס לטפל ביוקר המחייה וזה לא קרה, אז אנחנו חופשיים לעשות מה שאנחנו חושבים". אחת מהצעות החוק נועדה לעזור ללווי המשכנתא: "הבנו שאנחנו לא יכולים לקבוע את הריבית, אבל נגיש הצעה שמי שיש לו משכנתא, לפחות על הדירה הראשונה, יקבל נקודות זיכוי כדי לאפשר לו לעמוד בעליית הריבית".

בהמשיך נתן ביטן דוגמה לגבי מתן נקודות הזיכוי ללווי המשכנתא: "אנחנו לא מתכוונים לעזור למי שקנה דירה ב-20 מיליון שקל ולקח משכנתא ב-15 מיליון, הכוונה היא לעזור לזוג צעיר שהמשכנתא עלתה לו מ-4,000 שקל ל-5,400 שקל".

עוד מבחזית החדשות

בנוגע להכרזתו של נתניהו בפתח ישיבת הממשלה אמר: "אני שמח שראש הממשלה הקים ועדה בראשותו לפתרון יוקר המחיה, חבל שעשו את זה אחרי התקציב, אבל תמיד אפשר לתקן". בנוגע לרווחי הבנקים הודיע: "בנקים שלא נותנים הטבה בגין הריבית שעלתה, אנחנו נגיש הצעת חוק שמעלה את המס על הרווחים של הבנקים".

עוד אמר ביטן כי: "זה לא תפקיד ועדת הכלכלה לעשות את המלחמה הזו ולחוקק חוקים, זה התפקיד של הממשלה, של שר האוצר, ראש הממשלה ושר הכלכלה. אנחנו עדיין לא רואים הצעות שנלחמות בבעיה עכשיו ושיכולות להפחית מחירים כרגע. זה שרוצים להילחם במונופולים זה חשוב מאוד, המלחמה ביוקר המחיה היא ארוכת טווח ומשפיעה לאט לאט, אבל אני ביקשתי משר האוצר לעצור את עליית מחירי מוצרי החלב המפוקחים והזהרתי שאם זה לא יקרה זה יוביל לעליית מחירים גדולה וזה מה שקרה".

ביטן גם צפוי להעלות הצעת חוק שתדרוש לבטל את העלייה במחיר החניה בתל אביב שנכנסה לתוקף אתמול, ותגביל את האפשרות של עיריות להעלות את מחיר החנייה: "אנחנו שוקלים לאסוף 30% מהקנסות ולהעביר לאגף פיקוח תנועה לזהירות בדרכים".

ביטן מתח ביקורת על משרד התחבורה ואמר: "אני מאוכזב ממשרד התחבורה שלא טיפל בעליית מחיר החנייה בתל אביב. הבנו שאת עיריית תל אביב זה לא מעניין, אז ביקשתי להכין הצעת חוק שמבטלת את ההעלאה הזו ומבטלת את החוק שמאפשר לרשויות להעלות מחיר חניה בלי הסכמה מאף אחד".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים