שיתוף
תגובות
בריאות » טרגדיה: ילד בן 6 במצב קשה מאוד לאחר שנחנק מסוכריה
ילד בן 6 מאשדוד נחנק מסוכריה בשעה שטייל עם אימו ואיבד את ההכרה | הילד עבר החייאה והובהל לבית החולים אסותא אשדוד ומאז הוא מורדם ומונשם
סוג הסוכריות ממנו אכל הילד

ילד בן שש מאשדוד מאושפז במצב קשה מאוד בבית החולים אסותא בעיר לאחר שנחנק מסוכריית ג'לי בשבת האחרונה, בשעה שטייל עם אימו.

עוברי אורח הזעיקו את מד"א שביצע בילד פעולות החייאה אך לא הצליחו להוציא את העצם הזר. הרופאים באסותא אשדוד העריכו כי הוא היה במצב חנק במשך כ-15 דקות וכתוצאה מכך נגרמה לו בצקת ריאות בעקבות חסימה של דרכי האוויר העליונות.

עוד מבחזית החדשות

עם קבלתו לבית החולים, הוכנס הילד במהירות לחדר הלם של מלר"ד ילדים, שם הוצא הגוף הזר מגופו. בסיום הטיפול הראשוני הצליחו הרופאים להנשים את הילד בצורה מלאה. לאחר ייצוב מצבו, הוא הועבר להמשך טיפול במחלקת טיפול נמרץ ילדים של בית החולים כשהוא מורדם ומונשם.

דר' נועה רוזנפלד, מנהלת מחלקת טיפול נמרץ ילדים והרופאה המטפלת אמרה כי : "מדובר במקרה מצער מאוד שיכול לקרות לכל ילד. בימים הקרובים נוכל לדעת עד כמה הנזק הוא חמור. לצערי, זה לא המקרה הראשון שבו אנחנו נדרשים להעניק טיפול רפואי מציל חיים לילד לאחר בליעה וחנק של סוכרייה או ממתק. המסקנה שלי היא שיש להימנע ככל הניתן ממתן סוכריות, בטח קשות, בכמות גבוה לילדים צעירים ובכל מקרה לא להשאיר אותם לבד עם הממתק. רגע קצרצר של סיפוק עלול להוביל לנזק חמור. הורים – גלו משנה זהירות".

בריאיון ל-ynet, הדגישה דר' רוזנפלד: "ראינו הרבה ילדים שהגיעו עם חנק מסוכריות. בגיל שש זה נדיר. ילדים אוכלים הרבה מאוד סוכריות תוך כדי פעילות. זה קרה לילד הזה תוך כדי הליכה ברחוב. זה לא בריא וכדאי לאכול בישיבה. זה נזק נוראי". עוד אמרה ש"כדאי לאנשים ללמוד לעשות היימליך לילדים".

לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, בחמש השנים האחרונות (2023-2018) מתו 50 ילדים כתוצאה מחנק, 64% מהם מתחת לגיל ארבע. רק לפני כשלושה שבועות נפטרה פעוטה בת שנתיים שנחנקה מסוכרית גומי. התינוקת הגיעה תוך החייאה לבית החולים הלל יפה בחדרה משם פונתה מונשמת לטיפול נמרץ ילדים ברמב"ם. "לצערנו, למרות מאמצי הרופאים, קרסו מערכות גופה ונקבע מותה", נמסר מרמב"ם.

"חנק הוא גורם התמותה השלישי אצל פעוטות", אמרה ל-ynet מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים, אורלי סילבינגר. "ילדים מתחת לגיל חמש נמצאים בסיכון מוגבר לחנק. הם אינם יודעים ללעוס היטב את המזון ונוטים לשאוף או לבלוע אותו בשלמותו. מכיוון שקנה הנשימה שלהם צר מאוד, הוא עלול להיחסם בקלות ולגרום לחנק. אני קוראת להורים, אל תגידו "לי זה לא יקרה", לא נותנים לילדים מתחת לגיל חמש מאכלים מסוכנים כמו סוכריות, פופקורן ופיצוחים".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים