שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » טרגדיה בטורקיה: הרוגים ויותר מ-200 פצועים ברעידת האדמה הערב
רעידת אדמה בעוצמה 6.3 פקד הערב שוב את טורקיה, באותו אזור שבו אירע האסון לפני שבועיים. עד כה דווח על לפחות 3 הרוגים ו-200 פצועים | מבנים התמוטטו גם בסוריה
רעידת אדמה אילוסטרציה | צילום: Ali. Fahmi, שאטרסטוק

לפחות שלושה בני אדם נהרגו הערב (שני) בטורקיה ועוד כ-213 נפצעו ברעידת האדמה שפקדה את אזור הגבול עם סוריה בשעה 19:04. הרעידה הייתה בעוצמה של 6.3 והורגשה גם בישראל. בערים הטורקיות אנטקיה וסמנדגי קרסו בניינים, ומושל מחוז הטאי מסר כי קיבל דיווח על לכודים בהריסות. בסוריה דווח על מבנים שקרסו באידליב ובחלב, ועל נזק קל שנגרם לנמל התעופה בחלב.

מוקדם יותר היום, ביקר בטורקיה מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן והבטיח שארה"ב תשלח סיוע ככל שיידרש. מדיווחים עולה כי כ-385,000 דירות בטורקיה נחרבו או ספגו נזק קשה ברעידות לפני שבועיים, ותושבים רבים עדיין נעדרים. נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן הבטיח היום כי בניית כ-200,000 דירות ב-11 המחוזות שנהרסו ברעידת האדמה תחל כבר בחודש הבא.

ארה"ב הקצתה עד עתה 185 מיליון דולר כסיוע הומניטרי לנפגעי האסון בטורקיה ובסוריה. בין הניצולים ברעש יש 226,000 בטורקיה ו-130,000 בסוריה.

עוד מבחזית החדשות

גם באזורי המורדים בצפון-מערב סוריה גדל מעט קצב הסיוע. באזור זה חיים כארבעה מיליון פליטים סורים שברחו מאימת משטר אסד בימי מלחמת האזרחים בעשור שעבר. לאחר רעידת האדמה הגיע לאזור זה רק סיוע מועט, וכוחות ההצלה המקומיים התקשו לעמוד במשימה. היום דיווח ארגון "רופאים ללא גבולות" כי 14 משאיות של הארגון נכנסו אתמול לאזור זה דרך טורקיה כדי להשתתף במבצע הסיוע.

אזור המורדים בסוריה נמצא תחת מצור של כוחות אסד, עובדה ההופכת את ניסיונות הסיוע למורכבות. תוכנית המזון העולמית, שהיא ארגון של האו"ם, מפעילה בימים אלה לחץ על מנהיגי המורדים להפסיק למנוע הכנסת סיוע ישירות מאזורים שבשליטת אסד. מאז האסון לפני שבועיים ועד הבוקר נכנסו לחבל המורדים 197 משאיות סיוע דרך שני מעברי הגבול הטורקיים, אך ארגונים בינלאומיים טוענים שזה לא מספיק.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים