שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » טלי גוטליב בתגובה למצור המפגינים על ביתה: "חיות אדם, חיות פרא"
מפגינים חסמו את ביתה של גוטליב הבוקר, ולא אפשרו לה להסיע את ביתה בעלת הצרכים המיוחדים למסגרת הלימודית. | נתניהו: "אמללו ילדה אוטיסטית"
הפגנה בתל אביב | צילום: יאיר פלטי

מפגינים חסמו הבוקר (שני) את דלת ביתה של חברת הכנסת טלי גוטליב בגבעת שמואל, ועוררו זעם רב כאשר מנעו מהבת שלה, בעלת צרכים מיוחדים, לצאת למסגרת החינוכית שלה. גוטליב התחננה אל המפגינים שיאפשרו לה לצאת כדי להסיע את הבת שלה, אך אחד המפגינים אמר לה: "תמצאי מישהו שייקח אותה למסגרת כי את נשארת היום בבית".

התקרית עוררה סערה במערכת הפוליטית וראש הממשלה בנימין נתניהו עמו גם יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד גינו את המעשה.

עוד מבחזית החדשות

לדברי נתניהו: "כשמפגינים מונעים מנציגי ציבור לבוא ולהצביע בכנסת, ומאמללים ילדה אוטיסטית, זאת לא מחאה לגיטימית". עוד אמר "המפגינים שמדברים על דמוקרטיה, הם אלה שמביאים את קיצה כשהם מונעים מנציגי הציבור לממש את זכות היסוד בדמוקרטיה, להצביע. אני קורא למשטרה לפעול מיד ולאפשר לחברי הכנסת להגיע למשכן".

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד, שגם הוא אב לילדה בעלת צרכים מיוחדים גיבה את חברת הכנסת ואמר: "מגנה בתוקף את המצור על ביתה של ח״כ טלי גוטליב, אם לילדה עם צרכים מיוחדים, ואת העובדה שלא אפשרו לה להוציא את הילדה למסגרת. זו אינה דרכנו. זו אינה דרכה של המחאה. שולח לטלי חיזוק ולבתה חיבוק".

יושב ראש הכנסת אמיר אוחנה אמר בתגובה: "הניסיון לחסום חברי כנסת מלהגיע לכנסת ולהצביע הוא-הוא הרמת יד על הדמוקרטיה. הדבר מתועב במיוחד כשעושים זאת לחברת כנסת שהיא גם אמא לילדה עם צרכים מיוחדים, המבקשת לקחת את ביתה למסגרת החינוכית. כך לא בונים גשרים, כך שורפים אותם".

עוד אמר אוחנה: "אני מצפה מכל מי שהדמוקרטיה הישראלית באמת יקרה לו, לגנות בכל פה את האלימות המבישה הזאת. כל חברי הכנסת שירצו להצביע יגיעו היום לכנסת ואף אדם לא ימנע את האפשרות הזאת. אני מצפה ממשטרת ישראל לא רק להרחיק מיידית כל פורע חוק המרים את ידו על הדמוקרטיה אלא גם להעמידו לדין במלוא החומרה".

יו״ר ש״ס אריה דרעי אמר בתגובה כי: "הניסיון למנוע בכוח מנבחרי ציבור להגיע לכנסת ולבצע את שליחותם היא הפגיעה הקשה ביותר בדמוקרטיה. יש קשר ישיר בין המראות המזעזעים מחוץ לביתה של ח"כ טלי גוטליב, אמא מסורה לילדה עם צרכים מיוחדים, לבין ההסתה החמורה ששמענו לאחרונה מפי בכירים ביותר. אני קורא לכל חברי האופוזיציה לקחת אחריות, להרגיע את השיח, ולגנות בכל תוקף את המעשים הללו לפני שיהיה מאוחר מדי".

גוטליב התפרצה בצעקות בוועדת החוקה, והאשימה את המפגינים: "חיות אדם, חיות פרא, לא תבואו לביתו של אדם ותשבו תוך הפגנת אלימות, לומר שלא אצא מהבית. אנחנו שליחי ציבור, נעשה עבודתנו נאמנה לא יחללו את הביטחון האישי שלנו, לא תפגעו בפרטיות בשם מחאה".

עוד אמרה גוטליב: "זה מתוזמר וממומן, אני לא יודעת על ידי מי. ב-6:10 מחכים לי בקומה שלישית אנרכיסטים מופרעים, ככל שיענו אותנו כן נרבה וכן נפרוץ. באנו להיטיב עם ישראל וככל שקוראים פה למרי אזרחי ושפיכות דמים יש לזה מחירים".

עוד מבחזית החדשות

לדבריה "אם חלילה הייתי מאבדת עשתונות זה היה עלול להיגמר ברע. אם זה היה מגיע לצעקות וחלילה מכות לא הייתי מסוגלת להגן על עצמי. תפסיקו לשסות את העם. זה חס וחלילה ייגמר בדם. קחו אוויר ותעשו את הזה נכון".

מוקדם יותר הבוקר ביקשה גוטליב עזרה מחברי הכנסת של הליכוד: "חברים יקרים, חייבת בהול מספר של משמר הכנסת, בפתח הדלת שלי מלא ילדים, ויש לי ילדה אוטיסטית להוציא למסגרת בהול. מפגינים הזויים, יושבים ליד דלת הבית שלי ומונעים ממני לצאת, ירדו מהפסים".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים