שיתוף
תגובות
לאישה » טיפ טיפוח: כיצד נמנעים ונלחמים בעור יבש בעונות הקרות?
חורף בריא
לעונה הקרה יש הרבה קסם: שוקו חם בבית כשגשם זלעפות ניתך על החלונות, דילוג במגפיים בין השלוליות, ומעיל חדש ומפנק. אבל עור הפנים שלנו לא ממש מקבל טוב את החגיגה
החורף בישראל | צילום: Anna Nikonorova, שאטרסטוק

ככל שהטמפרטורות יורדות, כך העור עשוי להתייבש ולהתחספס ואפילו להתקלף, להאדים ולהיסדק. אז מה עושים? התייעצנו עם מיכל חלילי, מדריכה בכירה במותג הקוסמטיקה הישראלי – בינלאומי מעבדות GIGI וחזרנו עם טיפים חשובים לטיפוח עונתי שיחזירו לך את הברק לפנים.

הרגלים מחממים נכונים – לשתות מים, לשטוף בפושרים

אובדן משמעותי של מים “שמתנדפים” מהעור הוא זה שמייצר את היובש החורפי ולכן, חשוב גם להקפיד על שתיית מים יומית וגם לשטוף את עור הפנים במים פושרים אך לא חמים מדי כיוון שאלה עשויים לייבשו אפילו יותר. מומלץ להשתמש בסבון ייעודי לעור יבש המכיל תמציות מרעננות של צמחי אלוורה, תה ירוק, אכילאה וקקטוס. בכל מקרה, אם אתן חובבות אמבטיות חמות בחורף הוסיפו למי האמבט שמנים ארומאטיים להזנת וגמישות העור, במיוחד קלנדולה, פטצ’ולי, אלוורה. הפיתוי להתקרב לתנורים מחממים אף הוא גדול במיוחד בימים קרים, אבל תנורים דולקים ואפילו מזגנים מחממים מייבשים מאוד את העור – כדאי להוסיף כלי עם מים המתאדים כדי להוסיף לחות לאוויר.

מבצע לחות יוצא לדרך

הלחות היא מצרך חיוני החורף וכדי ללחח היטב את העור עלינו להעניק לו טיפול VIP באמצעות קרמים מועשרים בלחות אידיאליים לעור יבש. בנוסף לקרם יום וקרם לילה, ניתן להוסיף לטיפול היומיומי גם מסיכת לחות להעשרה מקסימאלית של העור ולמרוח את הקרמים והמסכה על עור מעט לח ולהספיג את התערובת בתנועות סיבוביות אל תוך העור. בחרי מוצרי טיפוח המכילים רכיבים כמו קולגן, ויטמין E, חומצה הילאורונית. כמובן שיש להסיר היטב את האיפור לפני השינה במסיר איפור לעור יבש כיוון שאיפור מייבש מאוד את העור הפנים.

פילינג לחידוש העור

עור יבש חשוב לחדש כל הזמן וכאן נכנס לתמונה הפילינג שמקלף את התאים המתים של השכבה העליונה של העור ו”פותח” את הנקבוביות הסתומות. הפילינג גם ממריץ ומעודד חידוש תאים ומרענן את העור. הקפידו על שפשוף בתנועות סיבוביות.

תרומתו של הסרום

מלבד קרמים עשירים בלחות, כדאי להוסיף לריטואל הטיפוח גם סרומים המכילים ויטמין C שידוע באפקט ההזנה העוצמתי שלו. את הסרום יש למרוח בטיפות קלות ובעדינות על עור נקי ולהספיג היטב אל תוך העור.

השמש עוד כאן

קל מאוד לטעות שבעונת החורף השמש נעלמת מתחת למעטה סמיך של עננים ולכן רבות מפסיקות להשתמש במוצרים בעלי מקדם הגנה מפני השמש. זו היא שגיאה נפוצה שעלולה לעלות לך בייבוש העור שלא לדבר על כתמי שמש וקמטוטים בטרם עת. חשוב מאוד להמשיך להשתמש במוצרים עם הגנה מפני השמש (קרנית UVA ו-UVB בדרגת SPF 20) או מוצרי טיפוח משולבים במקדם הגנה או להוסיף שכבה של קרם נגד שמש לפני כל יציאה החוצה.

טיפים חשובים נוספים למניעת עור יבש באזור הפנים

* מקפידים על שתיה מספקת – בעיקר בעונת הקיץ בה לא מרגישים את היובש בעור בגלל הלחות באוויר.

* נמנעים משימוש בתכשירי ניקוי וקילוף תוקפניים. שוטפים את הפנים בסבון ניקוי עדין עם חומצה סליצילית. מעסים את הסבון בתנועות עיסוי עדינות ושוטפים מהעור עם מים פושרים.

* מסיימים כל פעולת ניקוי או הסרה עם מי פנים המחזירים לעור את החומציות הטבעית ומונעים תחושת יובש.

* נמנעים מצריכה מיותרת של מאכלים עתירי סוכר ועמילן העלולים לגרום לתגובה דלקתית היוצרת מתח בתאים (GLYCATION) ומזרזת הופעת קמטים, מגבירה יובש מעודדת התפרצות פצעונים, אקזמה ורוזציאה.

* מגדילים את צריכת השומנים בריאים המכילים אומגה 3. אלה נמצאים בין היתר בסלמון, סרדינים, או אנשובי. לעור גמיש ורך בכל הגוף מומלץ ליטול כמוסות שמן דגים על בסיס יומיומי.

* נמנעים לחלוטין מחשיפה לשמש על ידי שימוש נכון במסנני קרינה רחבים המונעים כל סוגי הקרינה.

* נמנעים מעישון – כ-80 חומרים מסרטנים משתחררים ופועלים על העור בכל פעם שאתם מדליקים סגריה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים