שיתוף
תגובות
בריאות » טיפים חשובים לצום קל
י"ז בתמוז
מה מומלץ לאכול לפני ואחרי הצום? איך מונעים התייבשות? והאם אכילה ושתיה מופרזת בסיום הצום עלולים לסכן אותנו? | צום קל ומועיל
הכותל המערבי | צילום: דוברות המשטרה

ד"ר רלי אבל, דיאטנית בכירה בכללית מפרטת מספר הנחיות חשובות לתזונה נכונה לפני הצום: ראשית, הארוחה האחרונה שלפני הצום עדיף שלא תהיה כבדה מדי אלא ארוחה רגילה, לדוגמא: מרק צח או מרק ירקות (לא מלוח), ירקות מבושלים עם עוף, או דג, עגבנייה חתוכה ותוספת פחמימה כמו אורז, קינואה וכו'.

ירקות ופירות- אפשר לשלבם בארוחה אך לא בכמויות גדולות מדי, הם ממלאים את מערכת העיכול  לזמן קצר בלבד. לכן, לפני הצום כדאי להתייחס אליהם כתוספת בלבד ולא כמנה עיקרית.

עוד מבחזית החדשות

הפחמימות המורכבות נספגות בגוף לאט ובשילוב עם חלבון גורמות לתחושת שובע לאורך זמן. עוד מומלץ להמעיט במזונות חריפים, מלוחים ומתובלים מדי כמו פלפלים חריפים, חמוצים, זיתים, פיצוחים, בייגלה ועוד, שגורמים לתחושת צימאון.

לאחר הצום מומלץ להתחיל בשתייה לא חמה מדי ולא קרה מדי- עדיף תה חמים עם מעט דבש. מומלץ להתחיל לאכול לאט ובמנות קטנות. כמו שתייה לצד עוגה לא מתוקה במיוחד או קרקר עם גבינה לבנה.

אחרי הצום הגוף זקוק לאנרגיה זמינה אבל באכילה מאוד מבוקרת. אכילה גסה עלולה לגרום לכאבי ראש ותחושת חולשה וזאת כאשר הגוף מקבל בבת אחת כמויות גבוהות של סוכר ושומן.

לאחר כשעה מומלץ לשתות מרק ירקות חם או מרק עוף, ולאחר כחצי שעה נוספת עוף מבושל או דג בתוספת קלה של בטטה או תפ"א. השתייה חשובה הרבה יותר מהאוכל בשלב הזה     

מומחית התזונה בכללית מבקשת להזכיר כי מזג האוויר עדיין חם ולכן מומלץ לשהות במהלך הצום במקומות קרירים ככל האפשר כדי למנוע איבוד נוזלים וכן להמעיט בפעילות גופנית. חשוב לציין כי הסובלים ממחלה כרונית כגון: חולי לב, סוכרת, לחץ דם ועוד, חייבים להיוועץ עם הרופא המטפל לפני תחילת הצום לקבלת הנחיות בריאותיות.

חשוב לדעת כי כל מי שסובל ממחלה כרונית כגון: חולי לב, סוכרת, לחץ דם ועוד, חייב להיוועץ  עם הרופא המטפל  לפני תחילת הצום לקבלת הנחיות בריאותיות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים