שיתוף
תגובות
לאישה » טיפים ועצות למחזור מוצרי הטיפוח בבית
לרגל יום המיחזור
לרגל יום המיחזור הישראלי החל מידי שנה ב-8 בדצמבר נעשה סדר בנושא וכיצד מומלץ למחזר את מוצרי הביוטי בבית | הגיע הזמן גם למחזר את מוצרי הטיפוח שלנו
קוסמטיקה | צילום: Natalia Mir, שאטרסטוק

שרונה רומנו לזר – מומחית לשמירה על הסביבה ומנכ"לית חברת אורגניקזון עושה סדר בנושא  ומעניקה טיפים ועיצות כיצד מומלץ  למחזר את מוצרי הביוטי בבית, "בשנים האחרונות עלתה בישראל המודעות למיחזור, בעיקר מיחזור אריזות, בקבוקים מוצרי מזון ואפילו חפצים ובגדים. אך הגיע הזמן גם למחזר את מוצרי הטיפוח שלנו ולעשות סדר בנושא". 

אז מה זורקים ולאן? את כל אריזות הביוטי שעשויות מפלסטיק או ממקורות מתחדשים כמו קנה סוכר להקפיד  לזרוק לפח הכתום שנועד למיחזור אריזות. מוצרי טיפוח המגיעים באריזות זכוכית, צנצנות זכוכית ובשמים מזכוכית לזרוק רק לפח הסגול. ומוצרי טיפוח עם אריזות נייר, קרטונים דקים והוראות שימוש מנייר לזרוק לפח הכחול.

שימוש חוזר ומיחדוש: רגע לפני שמשליכים  לפח את האריזה הבאה אפשר לחשוב פעמיים האם ניתן לבצע בה שימוש חוזר. אריזת בקבוק פלסטיק של כל מוצר טיפוח יכולה להפוך לזר פרחים ואילו צנצנת יכולה להפוך לכלי לאיחסון קטניות. נסו ליצור חיים חדשים באריזות קיימות.

מילוי חוזר: מילוי חוזר הוא מזמן לא טרנד והוא כאן כדי להישאר. בשנים האחרונות מותגים רבים מנגישים את האופציה האקולוגית ומאפשרים למלא שוב ושוב את אותן אריזות וכך לחסוך פלסטיק נוסף לעולם שלנו. העדיפו מיכלים גדולים הניתנים למילוי חוזר כמו ג'ריקנים של מוצרי רחצה.

סדר במגירה: עשו סדר במגירה ובדקו באיזה מוצרים אתן משתמשות ואיזה מוצרים אתן יכולות למסור לבנות משפחה, חברות. נהלו את המלאי שלכם בחוכמה ובהקפדה כדי לא ליצור מצב שמוצרים נזרקים לפח לפני תום השימוש.

תבחרו חכם וסביבתי: שימו לב ממה האריזה שאתן קונות עשויה. תעדיפו אריזות שעשויות ממקורות מתחדשים כמו טיובות קנה סוכר, אריזות מפלסטיק ממוחזר וכמובן תבחרו באריזות שניתנות למיחזור או לשימוש חוזר. ככה נפחית את טביעת הרגל שלנו ונייצר פחות פסולת לעולם שלנו.

חשוב לדעת: אריזות שמושלכות לפח הרגיל עוברות ברובן להטמנה, פעולה המזהמת את העולם שלנו וגורמת לחלחול למי השתייה שלנו.

טיפ אחרון: תקפידו לעשות טוב לסביבה. גם צעד קטן הוא חשוב והוא קריטי לחיים של כולנו בכדור הארץ ולדורות הבאים.

יום מיחזור שמח!

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים