שיתוף
תגובות
חדשות » חשיפה: הסיירת של תל אביב, שאחד מחבריה נרצח בפיגוע בנחלת בנימין
סיירת סל"ע, סיירת לביטחון עירוני, היא הסיירת שבה עבד חן אמיר ז"ל שנרצח בפיגוע בתל אביב והייתה הראשונה שהגיעה לזירה | הסיירת פועלת בשיתוף עם משטרת ישראל
חן אמיר הי"ד, הסייר שנרצח בתל אביב | צילום: באדיבות המשפחה

חן אמיר ז"ל, סייר בסל"ע (סיור ביטחון עירוני) נרצח בפיגוע בנחלת בנימין בתל אביב בשבת, לאחר שהוא וחברו לצוות חשדו במחבל, ניגשו אליו והוא פתח באש לעבר חן. חברו לסיור הצליח לנטרל את המחבל וביחד הם מנעו פיגוע גדול יותר. הסיירת שבה עבד חן פועלת משנת 2015, וכוללת 230 סיירים וסיירות ו-50 שוטרים שפועלים לשמירה על הסדר הציבורי בעיר.

סיירת זו הגיעה ראשונה גם לזירות פיגועים קודמים בעיר, כמו הפיגוע בטיילת שהתרחש באפריל ובו נרצח תייר איטלקי, והפיגוע בבית פנורמה ב-2016 שבו נרצחו שני בני אדם. סיירת סל"ע פועלת בשיתוף עם משטרת ישראל, הפיקוח העירוני ומרכז השליטה של מצלמות האגף לביטחון ושירותי החירום של העירייה, ומטרתה לתת מענה מיידי לכל התרחשות חריגה ברחבי העיר. יש לציין, כי גם בערים נוספות ברחבי הארץ פועלות סיירות עירוניות בשיתוף עם המשטרה.

עוד מבחזית החדשות

בשיחה עם מפקד היחידה חנן פרץ, הוא סיפר ל-N12 כי האגף מונה מספר מחלקות, בהן יחידת האופנועים שאותה כינה "חוד החנית". "מדובר בחבר'ה לוחמים שעוברים הכשרה, יוצאי יחידות קרביות. הם מיומנים ברכיבה מקצועית, ולרוב יוצאי מג"ב. להבדיל מיחידות אחרות בסיירות, ביחידת האופנועים הסיירים נערכים להיות הראשונים שמגיעים לזירת פיגועים, כמו שהיה בפיגוע בדיזנגוף בעבר. הם הגיעו לזירה דקות בודדות לפני שהמחבל נמלט".

לדברי חנן, הפעילות בזירות פיגועים הם חלק מתפקידם בסיירת לנוכח המצב הביטחוני. "הסיירת נועדה בעיקר לסייע למשטרת ישראל בעבירות איכות חיים, אולם המציאות שלנו כפתה לטפל גם באירועים הביטחוניים. יש מצוקה לא קלה במשטרה, וגם אתמול הצוות שטיפל באירוע זה צוות אופנועים אחר. השוטרים נשאבים למשימות. הצוותים האלה מתודרכים על ידינו".

עוד הוסיף חנן כי הסיירים עוברים הכשרה של פקח מסייע שמשולבת עם הכשרה של המשטרה. בנוסף להכשרה שהם עוברים במסגרת הרשמית, הם עוברים גם הכשרות של ירי. חנן טוען שהיחידה שעליה הוא מפקד היא האיכותית ביותר והגדולה ביותר: "אנחנו נפרדים מאגף הפיקוח והביטחון, אנחנו אגף עצמאי שעובד בצמוד למשטרה".

עוד מבחזית החדשות

במשטרה עדיין חוקרים מה היה יעד הפיגוע של המחבל, כאשר ההערכות הן שהמחבל תכנן להגיע להפגנה בצומת קפלן בתל אביב. על פי השב"כ, המחבל אבו בכר היה מבוקש בג'נין במשך חצי השנה האחרונה, והוא מזוהה עם הג'יהאד אסלאמי. אתמול מיפה צה"ל את ביתו של המחבל בכפר רומנה שבחטיבת מנשה, ובמהלך הפעילות הושלך מטען לעבר הלוחמים, שהגיבו בירי נגד החשודים. אין נפגעים באירוע.

המפכ"ל קובי שבתאי, אמר כי על המחבל נמצא מכתב התאבדות שבו נכתב שהגיע על מנת להקריב את עצמו. "אל תקימו עבורי בית אבלים, כי זה לא מתאים לשהידים ואל תתפללו על גופתי כי על שהיד לא מתפללים", נכתב. "כל אדם שמפרסם תמונה או פסוק דתי – אני אהיה אויבו ביום הדין". לפי המכתב, המחבל ביקש למעשה שלא ישייכו אותו לאף ארגון.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים