שיתוף
תגובות
חדשות » חשיפה: היועמ"שית הטילה וטו על יוזמת שר האוצר להוזיל מחירי תרופות מיובאות
משרד האוצר ביקש להתיר ייבוא של תרופות בעלות אישור אמריקאי ואירופאי בלי צורך בתקן ישראלי ובפיקוח של משרד הבריאות | היועמ"שית טרפדה את המהלך בטענה ש"זה מסוכן"
תרופות בבית מרקחת | צילום: שאטרסטוק

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' סיפר בכנס "עולם הנדל"ן" שהתקיים לפני שבועות אחדים כיצד היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה בלמה רפורמה להוזלת מחירי התרופות המיובאות מחו"ל.

לדברי סמוטריץ' בכנס "אנחנו מביאים בחוק ההסדרים הנוכחי רפורמה בעולם התקינה. תקן שמוכר באירופה, בארצות הברית, למה אני צריך להעביר אותו עוד פעם ויה דלרוזה פה שלוש-ארבע-חמש שנים, עורכי דין, מהנדסים, רשמים".

עוד מבחזית החדשות

"לפי ההצעה שלנו מה שמוכר בעולם יהיה מוכר בישראל ואנחנו הופכים את המנגנון. הרגולטור פה יוכל תוך 30 יום או משהו כזה לאסור, אבל אם לא – יש לך אוטוסטרדה לייבוא".

"עושים את זה במכשירי חשמל ורצינו לעשות את זה בתרופות", המשיך סמוטריץ "מה שמוכר על ידי ה-FDA או המקבילה שלו באירופה, עם מספר אצווה ותעודה שצריך להביא כדי לוודא שזו אותה תרופה ואותם מרכיבים. אם משרד הבריאות לא יגיד "לא" אתה יכול לייבא".

תזכירי החקיקה הוכנו ומשרד החוץ ביקש להפיץ אותם להערות הציבור. "זה הגיע ליועצת המשפטית לממשלה והיא אומרת "תשמע, במוצרי חשמל אתה יכול, בתרופות אתה לא יכול". שאלתי אותה למה אני לא יכול והיא ענתה "בתרופות זה מסוכן".

סמוטריץ' ענה לה: "תיראי", "אני עורך דין בעוונותיי, תואר ראשון ותואר שני, אני לא מכיר שמסוכן זה מונח משפטי. ניהול סיכונים זה המנדט שלי ואגב זה לא רק שלי, אני שר אוצר מביא את זה לממשלה שתדון ותחליט, ואם היא תחליט שכן היא תביא את זה לכנסת, הכנסת תדון ותחליט שהיא רוצה ניהול סיכונים קצת יותר גמיש, קצת פחות שמרני גם בתרופות".

בהרב-מיארה סירבה והטילה וטו. סמוטריץ' סיפר כי "היא לא מאפשרת לי להפיץ את התזכיר ולהתקדם בחקיקה. אתם מבינים איזו הזיה? יש איזו מדינה בעולם שבה יועץ משפטי אומר לשר אוצר "אני לא מרשה לך להביא לדיון בממשלה", ואני לא מרשה לממשלה להביא לדיון בכנסת מהי מדיניות ניהול הסיכונים הנכונה בתחום תרופות במדינת ישראל כדי להוזיל, לפשט, לקצר הליכים לאזרחי מדינת ישראל?".

הצטרפו ועקבו אחר

3 תגובות

  1. לא מבין למה יש בחירות או בג"ץ או היועצת המשפטית של הממשלה מחליטים בושה זה דמוקרטיה ,זה דיקטטורה בחסות החוק בושה למדינה צריך רפורמה ודחוף, ולפטר את היועצת של בני לפיד

  2. תמשיכו לקטר עד ביאת המשיח
    כמו בחלם מקטרים מתבכיינים ומקפלים את הראש
    יש דבר פשוט מאד לעשות קוראים לזה פיטורין . שולחים אותה לעזאזל ותם עידן הבכיינות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים