שיתוף
תגובות
כלכלה » כלכלה בארץ » חשבון החשמל יתייקר בשיעור גבוה מהצפוי
החל ממחר
העלייה במחירי הפחם היא חלק ממשבר האנרגיה העולמי שהביא לעלייה במחירי הדלקים בעולם לרבות גז טבעי ונפט. הרשות מביאה לדוגמא התייקרויות דומות ברחבי העולם
חברת החשמל | צילום: Roman Yanushevsky, שאטרסטוק

חשבון החשמל יתייקר החל ממחר ב-5.7%. זאת התייקרות גבוהה מהצפוי, בעקבות התייקרות הפחם בינואר. לפי שימוע שפורסם בחודש שעבר ההתייקרות היתה אמורה לעמוד על 4.9% – כלומר ההתייקרות גבוהה בכ-16% מהצפי. יחד עם זאת בהשוואה להתייקרויות חשמל באירופה בעקבות משבר האנרגיה העולמי – מדובר בהתייקרות מתונה. כמו כן היא מותנה על ידי דולר חלש והוזלת הגז הטבעי.

לפי רשות החשמל הגורם המרכזי לעלייה בתעריף הוא מחיר הפחם העולמי שעלה במהלך השנה האחרונה בכ-100%, כשב-2021 23% מסך ייצור החשמל במשק נעשה מפחם. ההשפעה של התייקרות הפחם מותנה בשל התחזקות השקל לעומת הדולר, אך הביאה להתייקרות של כ-12% בעלות המוכרת לשם חישוב התעריף. נוספו לכך העלייה במדד המחירים לצרכן והשימוש באנרגיות מתחדשות.

העלייה במחירי הפחם היא חלק ממשבר האנרגיה העולמי שהביא לעלייה במחירי הדלקים בעולם לרבות גז טבעי ונפט. הרשות מביאה לדוגמא התייקרויות דומות ברחבי העולם, וכי לא מדובר בהתייקרות נקודתית.

כזכור, הערב מתייקר גם מחיר הדלק ב-34 אגורות לליטר, זאת אחרי שבדצמבר הוזל הדלק ב-24 אגורות, ובינואר בעוד אגורה. בחצות הלילה שבין שני ושלישי מחיר הדלק יעמוד על 6.71 שקל לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת בשירות עצמי, עלייה של 34 אגורות ביחס לחודש הקודם. מדובר במחיר הדלק הגבוה ביותר שנרשם מזה שבע שנים, מאז דצמבר 2014.

יו"ר ש"ס אריה דרעי על הודעת ההתייקרות בחשמל: "בושה וחרפה של ממשלה: יוקר המחיה מזנק וכעת גם החשמל מתייקר, כי יש לנו ממשלה חסרת חמלה ושר אוצר שאנשים לא מעניינים אותו. ליברמן, בנט וסער, אתם אחראים לעוול הזה. הכל על ראשכם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים