שיתוף
תגובות
משפט » חנין זועבי תועמד לדין בעבירות זיוף ומרמה
היועמ"ש החליט
ד"ר אביחי מנדלבליט, החליט להעמיד לדין את הח"כ לשעבר, בגין עבירות זיוף ומרמה, וזאת לאחר שדחה את הטענות שהעלו עורכי דינה בשימוע. מפלגת בל"ד לא תועמד לדין
אביחי מנדלבליט | צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, החליט הערב (שני) להעמיד לדין את חברת הכנסת לשעבר חנין זועבי, בגין עבירות זיוף ומרמה, וזאת לאחר שדחה את הטענות שהעלו עורכי דינה בשימוע.

זועבי נחקרה יחד עם כ-35 חשודים נוספים, ובהם נושאי משרה בכירים בשעתו במפלגת בל"ד, בחשד לביצוע עבירות זיוף ומרמה בקשר למסמכי דיווח של מפלגת בל"ד שהוגשו למבקר המדינה, בשתי מערכות בחירות, הכלליות והמקומיות, שהתקיימו בשנת 2013.

עוד החליט היועץ המשפטי לממשלה, שלמרות שחומר הראיות מלמד על כך שבכירי מפלגת בל"ד דאז ביצעו לכאורה עבירות פליליות בקשר לפעילותה הכלכלית של המפלגה, אין מקום להעמיד את המפלגה לדין פלילי, משום שלא התקיימו נסיבות מובהקות, ייחודיות וחריגות המצדיקות העמדה לדין של מפלגה.

עוה"ד עמית חדד, חסן ג'בארין, נמיר אדלבי, נאיל זחאלקה, נועה מילשטיין, אירית באומהורן וחאלד תיתי המייצגים את מפלגת בל"ד והמעורבים בפרשה מסרו: "עמדתנו ביחס למפלגת בל"ד נשמעה במסגרת שתי ישיבות שימוע, והתקבלה במלואה על ידי היועץ המשפטי לממשלה. ההחלטה שלא להגיש כתב אישום תקדימי נגד המפלגה מהווה סימן דרך חשוב ומונעת עיוות דין היסטורי".

"טענותינו היו פשוטות – מפלגה איננה גוף שניתן להעמידו לדין, לא במישור הדמוקרטי, לא במישור החוקתי ולא במישור החוקי. מפלגה היא ביטוי גשמי של רעיונות פוליטיים ואין שום מקום או הצדקה להעמידה לדין. מפלגה והרעיונות שהיא מייצגת צריכים לעמוד למבחן הציבור בבחירות דמוקרטיות בלבד. טוב שהיועמ״ש קיבל עמדה זו".

"באשר למעורבים בפרשה, לרבות בעניין חנין זועבי אנחנו מקיימים הליך שימוע ומו"מ מול הפרקליטות (מחלקה כלכלית) ואין בהחלטת היועמ"ש אשר נמסרה לנו לפני חודשים רבים בכדי לשנות זאת. בעניין זה תימסר הודעה מפורטת בנפרד ככל שיהיו התפתחויות חדשות".

חקירה בעניין נפתחה באישור היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, יהודה וינשטיין, כבר בספטמבר 2016 לנוכח ממצאי דו"ח מבקר המדינה, ובינואר 2018 המליצה המשטרה להעמיד לדין את זועבי, וכן את יו"ר המפלגה ג'מאל זחאלקה וחבר הכנסת ג'מעה אזברגה, לצד בכירים נוספים במפלגה. באוגוסט 2018 הוחלט להעמיד לדין את זועבי ואת המפלגה בכפוף לשימוע.

המעשים יוחסו למסמכים שהוגשו למבקר המדינה. החשדות היו לדיווחים שקריים ולהצגת מצגים כוזבים בנוגע למקור הכספים שקיבלה המפלגה ולהצגתם ככספי תרומות ממאות אזרחים פרטיים, לכאורה בניגוד לאמת, תוך שימוש באלפי מסמכים מזויפים.

זועבי כיהנה כחברת כנסת מטעם מפלגת בל"ד ולאחר מכן ברשימה המשותפת במשך עשר שנים (2019-2009) ושלוש כנסות. חקירה נפתחה נגדה כבר ב-2011 כאשר היועמ"ש לשעבר וינשטיין החליט לחקור אותה בעקבות השתתפותה במשט המרמרה לרצועת עזה אך בסוופו של דבר החקירה נסגרה. לפני בחירות 2013 ו-2015 החליטה ועדת הבחירות לפסול את מועמדותה, אך בית המשפט העליון לא אישר את הפסילה. בשנת 2016 הורשעה במסגרת עסקת טיעון בעבירה של העלבת עובד ציבור לאחר דברים שאמרה לשוטרים בנצרת ונידונה לחצי שנת מאסר על תנאי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים