שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » חיל ורעדה: רעש אדמה נוסף בטורקיה , דיווחים על בניינים פגועים שקרסו
רעידת אדמה בעוצמה 6.3, היכתה שוב באזור שבו התרחש האסון הקודם | בניינים שנפגעו ברעידות הקודמות קרסו באנטקיה | לעת עתה לא דווח על נפגעים
רעידת אדמה. אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק Narongsak Nagadhana

רעידת אדמה הורגשה הערב (שני) במרכז הארץ, באזור עמק הירדן ובאזורים נוספים. תושבים דיווחו על רעידות ותזוזות של פריטים בתוך הבית. בעקבות הרעש הופעלו אזעקות במספר מוקדים. מקור רעידת האדמה הוא באזור הגבול סוריה-טורקיה. בשלב זה לא ידוע על נפגעים או נזק. מהמועצה אזורית עמק הירדן נמסר כי המועצה בודקת ובוחנת את המצב ותעדכן בהתאם. . 

מטורקיה ומסוריה, התקבלו דיווחים על בניינים שקרסו בעקבות רעידת האדמה בעוצמה 6.3 שפקדה את אזור הגבול בין המדינות בשעה 19:04. עדי ראייה דיווחו על קריסת מבנים בעיר הטורקית אנטקיה. בסוריה דווח על מבנים שקרסו באידליב ובחלב, ועל נזק קל שנגרם לנמל התעופה בחלב.

רעידת האדמה הערב, התרחשה בדיוק שבועיים אחרי רעידות האדמה הקשות שפקדו את דרום טורקיה שגבו את חייהם של כ-45 אלף בני אדם, מהם יותר מ-41 אלף בטורקיה והשאר בסוריה. מוקד הרעש היה בעיר דפנה שבמחוז הטאי, אותו אזור שנפגע ברעידות הקודמות. רעידת האדמה הורגשה היטב גם בישראל, בלבנון ובמצרים.

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה, כי נציגי הרשויות באנטקיה, הגיעו במהירות ובדקו את מצב התושבים. רשת הטלוויזיה NTV דיווחה כי רעידת האדמה הערב גרמה לקריסת כמה בניינים סדוקים באנטקיה. לפי שעה לא דווח על נפגעים.

עוד מבחזית החדשות

בימים האחרונים הוכרז רשמית על סיום מבצעי החילוץ ברוב אזורי האסון בדרום טורקיה, וכוחות הסיוע ממקדים כעת את רוב מאמציהם בהגשת עזרה לתושבים שאיבדו את בתיהם, ושרבים מהם חיים כעת במחנות אוהלים. בין השאר נעשה מאמץ גדול למנוע התפשטות מחלות.

בכמה בניינים אחרונים ממשיכים אנשי חילוץ בחיפושים, בעיקר במחוז הטאי, אך שום ניצול לא נמצא ביומיים האחרונים. שלושת הניצולים האחרונים שחולצו בחיים היו אב, אם ובנם בן ה-12 שנשלפו מההריסות בהטאי בשבת, אך למרבה הצער הילד לא שרד.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים