שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » חזרה ללימודים של כיתות ז'-י' רק ביום ראשון
אמבוש לגלנט
משרד הבריאות יבקש לדחות את פתיחת החינוך. גלנט לא עודכן וכתב: "משרד החינוך ערוך להחזיר את תלמידי ותלמידות ז-י בערים הירוקות, הצהובות והכתומות-בהירות מחר"
בנימין נתניהו ויולי אדלשטיין | צילום: תקשורת רה"מ

למרות ההכרזה של נתניהו רק אתמול, מסתמן כי כיתות ז'-י' לא ייפתחו החל ממחר אלא רק בשבוע הבא. ההחלטה התקבלה אחרי שנשמעו אזהרות מצד אנשי משרד הבריאות על "פתיחה לא אחראית", ואחרי ששר הבריאות אדלשטיין לא הסכים להתפשר בסוגיה. שר החינוך יואב גלנט, שהגן אמש על ההחלטה לפתוח מחר, לא ידע על הדחייה החוזרת וההחלטה התקבלה מאחורי גבו.

שר החינוך יואב גלנט כתב מוקגם יותר בפייסבוק כי "משרד החינוך ערוך ומוכן להחזיר את תלמידי ותלמידות ז-י בערים הירוקות, הצהובות והכתומות-בהירות החל ממחר, יום ג׳ 2/3/21. מקווה ומאמין כי הממשלה תאמץ היום את הצעתי לחזרה מיידית אל בתי הספר. נשלב ידיים עם התלמידים, ההורים וצוותי ההוראה כדי להחזיר את התלמידים אל בתי הספר".

שר הבריאות אדלשטיין ציין כי בגלל הפרות חג הפורים והעלייה במקדם ההדבקה ל-1, משרדו לא יתפשר על הקלות נוספות במערכת החינוך לפני יום ראשון. הממשלה תתכנס אחר הצהריים כדי לקבל החלטות בשורת נושאים הקשורים להסרת מגבלות נוספות על המשק.

מקדם ההדבקה במגזר הכללי עומד על 0.96, בזמן שבחברה הערבית הוא עלה ל-1.16 ובחברה החרדית הוא ניצב על 0.82. המשמעות היא שאם הוא ימשיך לעלות תחל מגמה של עלייה בהידבקות. בעקבות הפרות הסדר ההמוניות שנרשמו במהלך חג הפורים, במשרד הבריאות לא צפויים להתפשר על החזרת כיתות ז'-י' כבר השבוע בערים הירוקות, הצהובות והכתומות המוחרגות, כפי שהכריזו אמש שר החינוך וראש הממשלה.

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס דיון רב משתתפים בו משתתפים גם שר הבריאות יולי אדלשטיין, שר הפנים אריה דרעי, השר לביטחון פנים אמיר אוחנה ומנכ"לי משרדיהם. בדיון משתתפים גם בכירים נוספים במשרד הבריאות, יו"ר השלטון המקומי חיים ביבס, ראשי רשויות מהחברה הערבית ובכירים נוספים בנושא הקורונה והגברת קצב החיסונים החברה הערבית.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים