שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "חוק ההקלטות" של חה"כ ביסמוט נדחה בשבועיים
ועדת השרים לחקיקה החליטה לדחות את החוק של חה"כ בועז ביסמוט, שמטרתו לאסור פרסום הקלטות של אדם ללא הסכמתו | ביסמוט: ההצעה לא נועדה לפגוע בעיתונאים
חה"כ בועז ביסמוט | צילום: האתר הרשמי ישראל היום

ועדת השרים לענייני חקיקה דחתה בשבועיים את הצעת החוק של חה"כ בועז ביסמוט מהליכוד,שמטרתה לאסור פרסום הקלטות עם מידע רגיש אודות אדם, ללא הסכמתו. גורמים בוועדה מסרו כי הדחייה נעשתה בהסכמת חה"כ ביסמוט "על מנת להדק את נוסח ההצעה כך שלא יהיה גורף מדי".

הצעתו של חה"כ ביסמוט, עיתונאי ועורך ישראל היום לשעבר, הוא תיקון לחוק הגנת הפרטיות, הכולל איסור פרסום הקלטה של אדם ללא הסכמתו. בהצעתו ביקש ביסמוט כי תחת ההגדרה "מהי פגיעה בפרטיות", ייכלל גם פרסום הקלטה של אדם שלא בהסכמתו, ואשר כוללת מידע רגיש אודותיו. מידע רגיש, כהגדרתו בחוק, הוא נתונים על אישיותו של אדם, צנעת הפרט, מצב בריאותו, מצבו הכלכלי, דעותיו ואמונתו.

עוד מבחזית החדשות

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי: "נוסח החוק כיום בעייתי, משום שהיכולת הטכנולוגית להקליט שיחות צריכה לשמש בעיקרה לשימור מידע לצרכים אישיים ולא לשם פרסומה ברבים באופן שעלול לפגוע בפרטיותו של אדם". על פי ההצעה, עבירה זו תהווה עוולה אזרחית ועבירה פלילית. דינה של העבירה הפלילית, "פגיעה במזיד בפרטיות" גם אם נעשתה בדרך של פרסום כזה, הוא חמש שנות מאסר.

לדברי ביסמוט הצעתו לא נועדה לפגוע בעיתונאים ואינה קשורה לראש הממשלה בנימין נתניהו. בריאיון ל-103FM, הוא נשאל האם פרסום דבריו של השר בצלאל סמוטריץ' שאמר על נתניהו "שקרן בן שקרן", הייתה עוברת במסגרת הצעתו, והוא ענה בשלילה.

ביסמוט הזכיר מדינות נוספות באירופה, כולל צרפת, שלטענתו קיים בהן חוק דומה ולמרות זאת אין פגיעה בעיתונאים. לדברי ביסמוט: "אני לא חושב על העבודה העיתונאית, אני חושב על מר חיים, על מר כהן, על מר לוי, על גברת ליאורה ועל ששון", אמר. "אני הייתי עיתונאי, חופש העיתונות יקר לי. "אני לא אגן על נוכלים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים