שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "חוק בן גביר": חוזר לוועדת הכנסת
כחודש לאחר אישור חוק תיקון פקודת המשטרה בכנסת, תמשיך הוועדה לדון בסעיפים השנויים במחלוקת | השר בן גביר נחוש לסיים את החקיקה בתוך זמן קצר
השר איתמר בן גביר והמפכ"ל קובי שבתאי | צילום: יחיאל גורפיין, איחוד הצלה

ביום שלישי בשעה 10:00 תתכנס הוועדה המיוחדת לדיון בהצעת החוק לתיקון פקודת המשטרה, בראשות חה"כ אופיר כץ, כדי לדון בסעיפים שפוצלו מהנוסח שעבר בקריאה שנייה ושלישית לפני כחודש. זאת, בהתאם לסיכום עם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שההצבעה על הסעיפים השנויים במחלוקת ידחו לאחר הקמת הממשלה.

בדיונים על חוק תיקון פקודת המשטרה שהגיש יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, הוא הצהיר שלא יתפשר מעבר לשינויים מזעריים, אך לבסוף הוא הודיע כי בצל החשש שהחוק ייפסל בבג"ץ, עקב הקידום המהיר של החוק, החוק יפוצל. במהלך הדיונים, שהתנהלו באינטנסיביות טרם הקמת הממשלה, יצאו היועצים המשפטיים לממשלה, קציני משטרה בדימוס וחברי הכנסת מהאופוזיציה נגד התנהלות חקיקת הבזק שתפגע בעצמאות המשטרה.

עוד מבחזית החדשות

המפכ"ל רב-ניצב יעקב שבתאי, אמר שאינו רואה צורך בשינויים שמציע בן גביר, אך כעת יתחדשו כאמור, הדיונים על הסעיפים הללו והשר בן גביר נחוש לסיים את החקיקה בתוך זמן קצר.

כזכור, עד היום עברו בקריאה שנייה ושלישית הסעיפים המעגנים את סמכותו של השר לביטחון לאומי להתוות את מדיניות המשטרה בתחומים כגון סדרי עדיפויות, תוכניות עבודה, הנחיות כלליות, הוראות המשטרה לפי הפקודה ומימוש סמכויותיו בכל הנוגע לתקציב המשטרה. על פי נוסח הצעת החוק, השר יפקח על פעילות המשטרה ורמת המוכנות שלה. בנוסף, השר יהיה רשאי להוות מדיניות כללית בתחום החקירות, לרבות קביעה של סדרי עדיפויות, וזאת בכפוף לשמיעת עמדת היועמ"ש והמפכ"ל.

עתה יתמקדו הדיונים בסעיפים השנויים במחלוקת בהצעת החוק, סעיף אחד דן בכך שמפכ"ל המשטרה יהיה נתון למרות הממשלה וכפוף לשר, בצירוף תת סעיף מסתייג, שאומר שהדרג הפיקודי העליון במשטרה הוא המפכ"ל וסעיף נוסף לפיו השר רשאי להתוות מדיניות ולקבוע עקרונות בעניין משך הטיפול בתיקים, לאחר התייעצות עם היועמ"ש, המפכ"ל וקציני החקירות. השר אינו צפוי להתפשר על שינויים נוספים בנוסח הצעת החוק ובוועדה ימשיכו בדיונים לקראת הצבעה על הסעיפים הנותרים בקריאה שנייה ושלישית.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים