שיתוף
תגובות
חדשות » חדשנות רפואית: טכנולוגיה חדשנית תחליף ניתוחי לב פתוחים
לב טוב
פיתוח ישראלי יחליף את הניתוח המסוכן שמבצעים היום | הפיתוח החדש מקצר משמעותית את זמן ההחלמה של המטופל ומקטינה את הסיכוי לזיהומים ולסיבוכים נלווים
רובוט ניתוחי | צילום: המרכז הרפואי העמק

לראשונה בארץ בוצע צינתור במקום ניתוח לב פתוח כטיפול במחלה של קשת אבי העורקים, שהיא מצב רפואי מסכן חיים. הפיתוח הישראלי מחליף את הניתוח הקשה והמורכב שהיה נהוג עד עכשיו, ובמערך הקרדיולוגי בהדסה טופלו לאחרונה שלושה חולים בטכנולוגיה ייחודית זו. הטכנולוגיה קיבלה את אישור משרד הבריאות ונחשבת כמקצרת בצורה משמעותית את זמן ההחלמה של המטופל ומקטינה את הסיכוי לזיהומים וסיבוכים הנלווים לניתוחי לב. 

הטיפול בקשת אבי העורקים נחשב לאחד המורכבים בתחום מחלות הלב, והאופציה היחידה המוכרת כיום, ניתוח לב פתוח גורם לסיכון גבוה, פגיעה מוחית ואף תמותה. 

לראשונה בארץ החלה חברת הסטארט אפ הישראלית אנדוספאן (Endospan) לפתח התקן מיוחד לצינתורים במטרה להפחית את הסיכונים הכרוכים בניתוח לב, והמרכז הרפואי הדסה היה הראשון לעשות שימוש בהתקן זה.

פרופ' עופר אמיר, מנהל מערך הלב של המרכז הרפואי הדסה מסביר "אבי העורקים ובעיקר בחלקו העולה ובקשת שהוא יוצר בבית החזה, מהווה אתגר טיפולי בגלל המשמעות של הפרעה בזרימת הדם בעורק הראשי שמספק דם שיוצא מהלב לכל שאר אברי הגוף. עד היום הייתה קיימת רק אופציה של ניתוח גדול מאוד הכולל פתיחת בית החזה, אשר אחריו נדרשת החלמה ממושכת של המנותח. בזכות פיתוח ישראלי וצוות רפואי מיומן ניתן היום לבצע בקשת האאורטה פרוצדורות רפואיות צינתוריות ולהימנע מניתוח".

את הטיפול החדשני ביצעו דר׳ פלנר מנהל מחלקת צנתורים, דר׳ גבי אלבז מצנתרת בכירה, פרופ׳ אלן בלום מנהל הרדיולוגיה הפולשנית ודר׳ עמית קורח כירורג לב חזה. המומחים ביצעו הדמיה של המודל האנטומי של המטופלים המבוסס על המבנה הגיאומטרי של קשת אבי העורקים וערכו סימולציה מקדימה לפני הצינתור בפועל.

עד כה טופלו בעולם בשיטה זו כ- 200 חולים. כאשר את רוב המקרים ליווה דר' פלנר. ההתקן קיבל את אישור האיחוד האירופי וכעת עם את אישור משרד הבריאות בארץ, ומשתתף במחקר קליני במסגרת "טכנולוגיה פורצת גדר" לקראת אישור של ה-FDA האמריקאי (מנהל המזון והתרופות האמריקאי).

לדברי דר' פלנר מנהל מחלקת צנתורי לב בהדסה "פעולה ייחודית זו מצטרפת למהפכה בטכנולוגיה הרפואית אשר עוברת מכירורגיה של פתיחת בית חזה לפעולות מיני פולשניות. הפעולה הינה פעולה היברידית, בה לאחר ניתוח כלי דם בצוואר, מושתל ההתקן בצנתור דרך עורק המפשעה ועורק הזרוע. ההתקן מורכב משני תומכנים, המורכבים בתוך הגוף ומכסים את כל הפגם בקשת אבי העורקים".

מנכ"ל בית החולים הדסה, פרופ' יורם וייס אמר כי "החולים הקרדיולוגים מקבלים היום בהדסה וברחבי העולם טיפול מעולה הודות להתפתחות מואצת של טיפולים, שבעבר יכולנו רק לחלום עליהם. אנו בהדסה מתעדכנים כל הזמן ומצרפים אלינו את אותם חידושים ובגאווה רבה גם שותפים פעמים רבות לפיתוח שלהם".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים