שיתוף
תגובות
בריאות » חדרי המיון בבתי החולים על סף קריסה: "האינטרס של האוצר הוא לא להגדיל את מיטות האשפוז"
בתי החולים בארץ מדווחים על עומסים כבדים כתוצאה מתחלואת החורף. ביניהם: מאיר, אסותא אשדוד, רמב"ם, הלל יפה, פוריה, שיבא ושערי צדק | "לא יכולים לקלוט מטופלים"
בית החולים איכילוב | צילום: Roman Yanushevsky, שאטרסטוק

למרות שהגשם כמעט ולא נראה החורף, תחלואת החורף בשיאה ובתי החולים מדווחים על עומסים כבדים במיוחד. מתחילת השבוע מתקבלות הודעות מחדרי המיון בבתי החולים בארץ כי הם מפסיקים לקבל חולים בשל מחסור במיטות, עומס מטופלים ואי אפשרות להעניק טיפול מיטבי לחולים.

אתמול (שני) בלילה הודיע בית החולים מאיר בכפר סבא למשרד הבריאות על עומסים גדולים בחדרי המיון ובמחלקות הפנימיות, וביקש אישור להפנות חולים במצב קל לבתי חולים אחרים באזור, לפחות עד שעות הבוקר.

עוד מבחזית החדשות

סגנית מנהלת בית החולים אסותא באשדוד, דר' חגית סרבגיל ממן, אמרה בשיחה עם "ישראל היום" כי בבית החולים יותר מ-100% תפוסה. "בית החולים שלנו נבנה מראש לכמות מחלקות ומיטות אשפוז שלא יכולה לשרת את אזור אשדוד. מבחינת כמות האוכלוסייה, אשדוד היא העיר השישית בגודלה בארץ" עוד אמרה דר' ממן "לשרת 400 אלף איש עם 300 מיטות, שתי מחלקות פנימיות וללא מחלקה גריאטרית זה לא משהו שיכול להחזיק לאורך זמן. אנחנו מהר מאוד הגענו למצב הזה, תחלואה עודפת בחורף, או קורונה. אנחנו מגיעים למצב שבו אנחנו פשוט לא יכולים לקלוט מטופלים חדשים, פיזית, אין לנו עמדות".

"יש לנו אנשים שעוברים הערכה ופשוט נשארים במלר"ד. הם אמורים ללכת לאשפוז. אין אצלנו חולים במסדרון, אין לנו גם את היכולת או התשתית לשים חולה במסדרון וזה לא ראוי. המיטות תפוסות, החולים עוד לא בריאים מספיק כדי ללכת הביתה ולמטופלים החדשים אין מקום. אז מגיעים למצב של סתימה".

לדברי דר' ממן "אנחנו מתקשרים למשרד הבריאות ומבקשים מהם להסיט אמבולנסים למקום אחר, זה אבסורד. יש לנו תכנון למתקן אשפוז חדש, הממשלה בקדנציה הקודמת אישרה אותו, יש תוכניות אך אין את הסבסוד הנדרש. ברגע שנקבל תקציב נוכל להעניק טיפול לאנשים האלה, אנחנו נערכנו, אנחנו יודעים לבנות את הצוות. כל מה שאנחנו צריכים זה את הכסף".

"באופן כללי במדינת ישראל ההוצאה גדלה ככל שיש יותר מיטות, אז האינטרס של משרד האוצר הוא לא להגדיל את כמות מיטות האשפוז. גם ככה אנחנו במקום נמוך מכל הבחינות ביחס ל-OECD, אבל גם ביחס בין הפריפריה למרכז אנחנו בחסר עוד יותר גדול".

בבית החולים רמב"ם בחיפה דווחו על תפוסה של 200% בחדרי המיון. לאחר שביום ראשון בערב אמרו כי "עקב עומס גדול במיון רמב"ם,הצפויים זמני המתנה ארוכים במיוחד, ועיכוב בהליך ההעברה מהמיון למחלקות האשפוז". מנהל האגף לרפואה דחופה ברמב"ם, ד"ר האני באחוס: "מדובר בתחלואת חורף רגילה, אנו רואים את העומסים האלה בכל חורף. המחלקות הפנימיות מלאות והמיון צובר עוד ועוד מטופלים".

הבוקר הודיע גם בית החולים הלל יפה בחדרה למשרד הבריאות על עומסים קיצוניים ותפוסה של כ-150% במחלקות הפנימיות בשל תחלואת החורף. מרבית החולים מגיעים לחדר המיון עם שפעת וסוגים שונים של מחלות ויראליות אחרות.

תפוסה דומה נרשמה גם בבית החולים פוריה בטבריה, לדברי ד"ר ערן טל אור, מנהל המלר"ד, מרכז רפואי צפון: "בשבועות האחרונים אנו מתמודדים עם עומס שגדול ב-30% לערך בהשוואה לשנה שעברה. תגברנו את הצוותים כדי להתמודד עם העומס הגדל".

בית החולים זיו בצפת, עומד גם הוא על תפוסה של 150%. ד"ר אינה רוזנפלד, מנהלת מלר"ד המרכז הרפואי זיו מספרת על תקופות שבהן התפוסה עומדת על 150% ויותר. "תחלואת החורף הגיעה ואיתה שפעות, מחלות חום וגם הקורונה שעוד לא נעלמה. יחד עם זאת, צוות המלר"ד מיומן ועושה כל מאמץ כדי לתת את המענה הרפואי והשירות הטובים ביותר".

עוד מבחזית החדשות

העומס הכבד לא פסח גם על המרכז הרפואי הגדול במדינה. חדר המיון של בית החולים שיבא תל השומר ביקש ביום ראשון גם הוא להסיט מקרים שאינם דחופים לבתי חולים אחרים בגוש דן. גם בחיפה נתבקשו בתי החולים לקלוט חולים שהם תושבי העיר בלבד וחולים מערים וישובים סמוכים הופנו לבתי חולים אחרים בצפון הארץ.

במרכז הרפואי שערי צדק דיווחו על תפוסה של 150%-200% במחלקה לרפואה דחופה ועומס גדול של מטופלים. ד"ר טוד זלוט, מנהל המחלקה לרפואה דחופה במרכז הרפואי שערי צדק אמר כי "במחלקה לרפואה דחופה במרכז הרפואי שערי צדק החורף נותן אותותיו. לצד הפעילות השוטפת במלר"ד, צוותי המחלקה מתמודדים עם עלייה משמעותית במספר המטופלים שמגיעים לשערי צדק". בחמשת הימים הראשונים לשנת 2023 חווינו עלייה של 17%. העומס על הצוותים הוא גדול. צוותי המלר"ד נמצאים בכוננות מתמדת ופועלים סביב השעון למען המטופלים. בקרוב נפתח את המיון האמבולטורי החדש, כולי תקווה שהוא יסייע בהקלה על העומס האדיר".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים