שיתוף
תגובות
חדשות » חברת מובילאיי הונפקה היום לפי שווי קרוב ל-17 מיליארד דולר
אוטונומיית מובילאיי
מובילאיי הונפקה לפי שווה גבוה מהמצופה, אך עדיין נמוך ממחיר היעד | מובילאיי הישראלית נרכשה על ידי אינטל תמורת 15.3 מיליארד דולר ב-2017
אמנון שעשוע מייסד ומנכ"ל מובילאיי | צילום: מובילאיי

חברת מובילאיי מפתחת מערכות ADAS, פתרונות בטיחות לנהגים, כמו גם טכנולוגיות המיועדות לרכב אוטונומי. את החברה ייסדו בשנת 1999 פרופסור אמנון שעשוע וזיו אבירם. החברה שנסחרה בעבר בבורסת ניו יורק, הונפקה לראשונה ב־2014 בשווי 5.3 מיליארד דולר. ב-2017 נסחרה החברה בשווי של 10.5 ונרכשה על ידי אינטל תמורת כ־15 מיליארד דולר.

היום הונפקה מובילאיי הישראלית, לפי שווי של 16.7 מיליארד דולר, כאשר במסגרת המהלך אמורה החברה לגייס כמעט מיליארד דולר. מובלאיי הצליחה לגייס 861 מיליון דולר לפי מחיר של 21 דולר למניה, מעט גבוה מתחזית התשקיף שצפה מחיר של 18-20 דולר למניה.. החבר ה תתחיל להיסחר הערב בנאסד"ק תחת סמל הטיקר "MBLY".

מעבר ל-41 מיליון המניות המונפקות של מובילאיי, החברה צפויה למכור מניות נוספות בשווי 100 מיליון דולר לג'נרל אטלנטיק. מכירה זו תעלה את סכום הגיוס ל-961 מיליון דולר. כל תמורת ההנפקה תועבר לאינטל כדיבידנד , שתמשיך להחזיק ב=94% ממניות מובילאיי. 

כאמור, בשנת 2017 רכשה אינטל 15.3 את מובילאיי בסכום של מיליארד דולר, ובדצמבר 2021 עדיין קיוותה אינטל להערכת שווי של 50 מיליארד דולר. למרות זאת, אינטל תסתפק בהערכת שווי בסיסית של כ-16.7 מיליארד דולר, מכיוון שלאחר שנת שיא ב-2021 עם יותר מ-1,000 הנפקות, ההנפקות ב-2022 התכווצו במידה רבה.

הסכמתה של אינטל להנפיק את מובילאיי במחיר מופחת מכוונתה הראשונית, נובעת מהעובד כי חלק משמעותי מתמורת הגיוס תועבר לידיה, כך שההנפקה מבחינתה מיועדת גם לצורך גיוס כספים לטובת פעילויות אחרות שלה.

על פי התשקיף, מובילאיי תשלם לאינטל מעין דיבידנד בסכום כולל של 3.5 מיליארד דולר – כאשר כמעט כל כספי ההנפקה (600־700 מיליון דולר) מיועדים לצורך זה.

לאחר התשלום הצפוי לאינטל, בעלי המניות של מובילאיי לא צפויים ליהנות מדיבידנדים, והחברה הדגישה בתשקיף כי בכוונתה "להשאיר את הרווחים העתידיים ולא לחלק דיבידנדים בעתיד הקרוב".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים