שיתוף
תגובות
כלכלה » חברת החשמל: פועלים לתמיכה במשפחות מעוטות יכולת
בדיון בוועדת הקרן לאזרחי ישראל נקבע כי חברת החשמל תפעל להגדלת הקרן התומכת בחייבים מ-15 מיליון שקלים ל-50 מיליון שקלים | ביטן: "חשמל – מוצר צריכה בסיסי"
חברת החשמל | צילום: Roman Yanushevsky, שאטרסטוק

בוועדת הקרן לאזרחי ישראל, הוחלט אתמול (רביעי) כי חברת החשמל תפעל להגדלת הקרן התומכת במשפחות מעוטות יכולת מ-15 מיליון שקלים ל-50 מיליון שקלים. ההחלטה אושרה לאור בקשתו של חבר הכנסת מיכאל ביטן (המחנה הממלכתי) ובהסכמתם של מנכ"ל חברת החשמל מאיר שפיגלר ויושבת ראש הוועדה חברת הכנסת לימור סון הר מלך (עוצמה יהודית).

בתום הדיון, סוכם כי חברת החשמל תפעל להגדלת הקרן לחייבים תשלום חשבונות חשמל, בין אם במעורבות קרנות פילנתרופיות ובין אם באמצעות תקציב מהמדינה.

עוד מבחזית החדשות

הקרן של חברת החשמל נועדה לעזור למשפחות מעוטות יכולת בתשלום חשבון החשמל. בשנה שעבר הצליחה הקרן לעזור למאות משפחות בניכוי החשבון, על סמך המלצה של הרשויות המקומיות. היוזמה של הוועדה מטעם המדינה תכפיל את גובה הקרן פי 1.5.

חה"כ ביטן אמר בוועדה כי: "חברה שמגלגלת 26 מיליארד שקלים בשנה יכולה להרשות לעצמה להקדיש 50 מיליון שקלים למען אנשים קשיי יום". ביטן הגדיר את החשמל כ"מוצר צריכה בסיסי שלא ניתן לקיים חיים בכבוד בלעדיו". בנוסף, הוא הגיש שתי הצעות חוק בנושא: "האחת להפחתת מחיר החשמל לאזרחים ותיקים והשנייה למניעת ניתוקי חשמל והארכת התהליך שמאפשר ניתוקים במקרים קיצוניים בלבד ולאחר תהליך ארוך".

מחברת החשמל נמסר בתגובה כי: "במהלך שנת 2021 דירקטוריון חברת החשמל אישר את הקמת קרן הסיוע "קרן אור", בהיקף של 15 מיליון שקלים, לטובת ביטול חובות חשמל על בסיס הומניטרי ומצוקה כלכלית. הקרן ממומנת מתקציב חברת החשמל ובימים אלה נבחן שיתוף פעולה עם גוף נוסף שיכפיל את התקציב כך שהיא תעמוד על סך 30 מיליון שקלים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים