שיתוף
תגובות
כלכלה » רכב ותחבורה » תעופה » התרסקות מטוס בנפאל: 68 נוסעים נהרגו | תיעוד
לפחות 68 בני אדם נספו הבוקר בהתרסקות מטוס בנפאל | לא ידוע האם יש ניצולים | במשרד החוץ דיווחו כי לא ידוע על ישראלים שהיו במטוס
התרסקות מטוס בנפאל זירת התאונה

לפחות 68 בני אדם נהרגו הבוקר (ראשון) בהתרסקות מטוס בנפאל. התקשורת הממלכתית במדינה דיווחה, כי על סיפון המטוס היו 72 בני אדם, בהם 68 נוסעים וארבעה אנשי צוות. לפי שעה לא ידוע אם יש ניצולים, אך החיפושים נמשכים.

רגעים אחרונים לפני ההתרסקות

זירת התאונה

על פי הדיווחים, המטוס היה שייך לחברת התעופה "יטי איירליינס" (Yeti Airlines), שפועלת בנפאל מאז 1998 ופופולרית מאוד בקרב המקומיים והתיירים. המטוס המריא מהבירה קטמנדו בדרכו לעיירה פוקרה בטיסה YT671 שהייתה אמורה להימשך כ-40 דקות, 22 דקות אחרי ההמראה נעלם המטוס מהמכ"ם, אך סיבת ההתרסקות אינה ידועה.

העיירה פוקרה היא יעד תיירות פופולרי, ומשמשת נקודת יציאה לטרקים מפורסמים. העיירה פופולרית גם בקרב תיירים ישראלים, אך במשרד החוץ אמרו כי לפי שעה, לא ידוע על ישראלים שהיו בטיסה. ברשימת הנוסעים היו 15 נוסעים זרים ובהם 5 הודים, 4 רוסים, שני דרום קוריאנים וכן אירי, אוסטרלי, צרפתי וארגנטינאי. גם בחודש מאי האחרון נהרגו 22 בני אדם בהתרסקות מטוס ליד פוקרה,16 נפאלים ושישה אזרחים זרים , ארבעה הודים ושני גרמנים.

עוד מבחזית החדשות

ענף התעופה של נפאל פורח מאוד בשנים האחרונות, ומלבד תיירות הוא גם משנע סחורות לאזורים מרוחקים ומבודדים שהגישה אליהם קשה. יחד עם זאת, ענף התעופה בנפאל ידוע כלקוי מבחינת בטיחות ותחזוקה והאיחוד האירופי אסר על חברות התעופה הנפאליות לטוס מעל לשטחה מסיבות בטיחותיות.

בנוסף, כמה ממסלולי הטיסה במדינה הם מהמסובכים והמסוכנים בעולם, וכוללים פסגות הרים מושלגות המהוות אתגר גם לטייסים מנוסים ביותר. בנפאל גם מודים שחסרים להם תחזיות מזג אוויר מדויקת, במיוחד במקומות מבודדים השוכנים באזורים הרריים, שבהם אירעה התאונה הקטלנית הבוקר. באזורים אלה נוטה מזג האוויר להיות הפכפך ולהשתנות במהירות רבה, מה שהופך את הטיסה למשימה מורכבת יותר.

ההתרסקות הבוקר היא אסון התעופה הגדול ביותר בנפאל בחמש השנים האחרונות. במרץ 2018 נספו 51 בני אדם בהתרסקות מטוס של חברת US-Bangla Airlines בנמל התעופה הבינלאומי של קטמנדו. התאונה הקטלנית ביותר הייתה בשנת 1992, כאשר מטוס של חברת "פקיסטן אינטרנשיונל איירליינס" התרסק לקראת הנחיתה בקטמנדו. בתאונה זו נספו 167 בני אדם.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים