שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » השר לוין מגיב על נאום הנשיאה חיות: "אובדן הדרך של מערכת המשפט"
לאחר שנשיאת בית המשפט העליון תקפה את הרפורמה המשפטית, הגיב השר לוין לנאום: "מסתבר שקיימת בישראל מפלגה נוספת. מפלגה שלא התמודדה בבחירות"
שר המשפטים יריב לוין | צילום: ערוץ כנסת

שר המשפטים, יריב לוין, הגיב הערב (חמישי) בחריפות למתקפה של נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות ואמר. "הערב נפל דבר", "מסתבר שקיימת בישראל מפלגה נוספת. מפלגה שלא התמודדה בבחירות שהתקיימו אך לפני חודשיים, ששמה את עצמה מעל הכנסת, מעל להכרעת העם".

עוד המשיך השר לוין במתקפה: "שמענו הערב רטוריקה מוכרת מהפגנות הדגלים השחורים. זו אותה אג'נדה פוליטית, זו אותה קריאה להבעיר את הרחובות. לא שמענו ממלכתיות, לא שמענו ניטרליות. לא שמענו עמדה משפטית מאוזנת. שמענו אמירות של פוליטיקאים המתסיסים מפגינים".

עוד מבחזית החדשות

"ההצטרפות האוטומטית של כבוד נשיאת בית המשפט העליון, באותו המלל ממש, לדבריהם של יאיר את יאיר, יאיר לפיד ויאיר גולן, היא ההוכחה הטובה ביותר לאובדן הדרך של מערכת המשפט, ולצורך להחזיר אותה למקום בו הייתה בימיהם של ענקי המשפט לנדוי ואגרנט", הוא אמר. "אין דמוקרטיה מערבית מתוקנת בה השופטים בוחרים את עצמם ומתערבים בחוקי יסוד על דעת עצמם. אין באף מדינה דמוקרטית אחרת יועצים משפטיים שנמצאים מעל הממשלה ומחליטים במקומה".

השר לוין הזכיר את הרפורמה המשפטית ואמר: "הרפורמה שהצגתי תחזיר את ישראל להיות דמוקרטיה מערבית מתוקנת ככל שאר המדינות. היא תבטיח מערכת משפט מגוונת המשקפת את העם כולו. מערכת משפט הנהנית מאמון הציבור שאינה יורדת למגרש הפוליטי. אני מחויב לקיים דיאלוג ושיח מקיפים עם נציגי כל חלקי העם כדי להגיע לתוצאה המאוזנת והטובה ביותר. מיליוני אזרחים, ואני בתוכם, נחושים להשיב את האיזון בין רשויות השלטון ולשקם את האמון במערכת המשפט בישראל".

גם שרים אחרים מהליכוד התבטאו בחריפות נגד הנאום של חיות. שר התרבות מיקי זוהר (הליכוד) אמר: "חיות המשיכה בדבריה את הקו המופרך שמציג את הרפורמה כקץ הדמוקרטיה למרות שהמציאות היא בדיוק ההיפך הרפורמה היא התגשמות ומהות הדמוקרטיה". יו"ר הקואליציה אופיר כץ אמר: "לא חשבה לנכון להזכיר פעם אחת שהמערכת זקוקה לאיזה שהוא תיקון. 'פתוחים לביקורת' זו סיסמה ריקה. הנאום הוכיח למה אמון הציבור במערכת בשפל וכמה צריך לקדם את הרפורמה הזו".

שרת התחבורה מירי רגב אמרה: "ירדו המסכות, הכול מאה אחוז פוזיציה, מאה אחוז פוליטיקה, אין פה מלחמה על הצדק, יש קרב מאסף על שימור הכוח!". ח"כ דודי אמסלם תהה מדוע נשיאת העליון לא נשאה את נאומה "המרטיט" בהפגנה המתוכננת במוצאי שבת בכיכר הבימה בתל אביב, "יחד עם איימן עודה, מרב מיכאלי ושאר נציגי השמאל האנרכיסטי".

חבר הכנסת בועז ביסמוט מתח גם הוא ביקורת על דברי הנשיאה. "נשיאת בית המשפט העליון תוקפת בחריפות את שר המשפטים יריב לוין, עוד הוכחה לכך שהרפורמה הזאת לא רק מתבקשת, היא הכרחית".

שר התקשורת וחבר הכנסת שלמה קרעי אמר "אחרי יותר מדי שנים, מזיזים את הגבינה של חיות והיא חוששת". "לא על הדמוקרטיה ועל זכויות האדם, אלא על הקליקה השולטת, הסגורה והאליטיסטית שהיא חלק ממנה. זה נגמר. אנחנו נסיר את המחיצות בין הציבור לבין מערכות השלטון".

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' הגיב "נאום הנשיאה חיות רק מוכיח את חיוניות הרפורמה לתיקון מערכת המשפט ולחיזוק הדמוקרטיה הישראלית", ההתנשאות, הדמגוגיה, ההתחפרות בעמדות, חוסר הסובלנות, רדידות הטיעונים והדיפת כל בדל של ביקורת, כפי ששמענו כעת גם בנאום, הביאו את אמון הציבור במערכת המשפט לשפל. הגיע הזמן ל'רי-סטארט' של תיקון".

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד "חותם על כל מילה בדברי נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, הדמוקרטיה איננה רק שלטון הרוב, הרוב לא נתן לאף אחד צ'ק פתוח לעשות ככל העולה על רוחו. נתייצב יחד איתה במאבק על נשמתה של המדינה ונגד הניסיון לפרק את הדמוקרטיה הישראלית".

חברת הכנסת נעמה לזימי הגיבה "איך אמר מנחם בגין? יש שופטים בירושלים, ויש גם נשיאה שמבינה את גודל השעה. אני מחזקת את הנשיאה חיות ורוצה להכין אותה – בימים הקרובים את תהיי נתונה למתקפה חסרת תקדים מצד שליחיהם של נתניהו ובן גביר, אבל דעי שאנחנו איתך. המוני ישראל איתך. ברחובות, ברשתות ואיפה שצריך, כדי לשמור על הדמוקרטיה הישראלית".

עוד מבחזית החדשות

יו"ר מפלגת העבודה מירב מיכאלי אמרה בתגובה "מחזקת את נשיאת בית המשפט העליון, הנציגה הבכירה ביותר של הרשות השופטת, על האמת שאמרה בלי פחד. הרפורמה המתוכננת היא הפיכה משטרית מסוכנת ואנחנו נילחם בה עד חורמה. לא נשתוק, כי ארצנו משנה את פניה. קוראת לנשיאה להמשיך להיאבק בתוכנית המסוכנת. הציבור איתך. אנחנו איתך".

גדעון סער הגיב בחשבון הטוויטר שלו "הנשיאה חיות היטיבה להסביר את הפגיעה החמורה בזכויות ובחירויות של אזרחי ישראל, אם תמומש התוכנית לריסוק מערכת המשפט. כפי שהתרעתי במערכת הבחירות – זהו מהלך לשינוי המשטר בישראל. על כל אוהבי החירות, ללא הבדלי השקפה פוליטית, להתלכד למאבק למען עתיד ישראל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים