שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » השר הורוביץ דורש למנות את יו"ר ועד העובדים בכללית לדירקטוריון החברה
שר הבריאות נדרש לשנות את התקנון כדי לאפשר למנות את אלי כהן למנכ"ל הקופה | המטרה: לאפשר את מינויו של מ״מ מנכ"ל כללית אלי כהן להתמנות לתפקיד מנכ"ל קבוע
שר הבריאות היוצא ניצן הורביץ | צילום: אריה לייב אברמס

ממכתב ששיגר השבוע שר הבריאות, ניצן הורוביץ, ליו"ר קופת חולים כללית, יוחנן לוקר, עולה כי האחרון מבקש למנות את יו"ר ועד העובדים, פרוספר בן חמו, לחבר דירקטוריון בקופת חולים כללית. 

לשם כך, מבקש לוקר לשנות את תקנון הקופה כך שניתן יהיה למנות את אלי כהן, ממלא מקום המנכ"ל, למנכ"ל קבע. הדרישה של לוקר מגיעה בעקבות כך, שאשתו של כהן, אמירה כהן, מכהנת בקופה כמנהלת בינוי ופרויקטים, האחראית על כל הנדל"ן של הקופה, בעוד שתקנון הקופה קובע, כי לא ניתן למנות למנכ"ל קרוב משפחה של מועסק בקופה. 

עוד מבחזית החדשות

במכתב התשובה ללוקר בנוגע לשינוי תקנון הקופה כתב הורוביץ כי "בעודי בוחן את השינוי המוצע, אבקשך לבחון ביצוע שינוי נוסף בתקנון הנוגע למינוי בעלי תפקידים בקופה. תקנון שירותי בריאות כללית אוסר על אדם המועסק בשירותי בריאות כללית להתמנות למועצה או לדירקטוריון. זהו כלל המייצר ממשל תאגידי גרוע". 

עוד הוסיף הורוביץ "העובדים הם נשמת אפן של הקופות", "קולם של העובדים צריך להישמע לא רק בישיבות ועד ואסיפות עובדים, אלא גם במקום בו מתקבלות ההחלטות החשובות ביותר לגבי מצבה ועתידה של החברה וכוח האדם שבה. כדי להבטיח כי קופת החולים מציבה בראש מעייניה את האינטרס הציבורי הרחב וכדי לחזק את הקיימות שלה, נדרש לתת לה כלים נוספים ובראשם מינוי נציגי עובדים לדירקטוריון". 

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים