שיתוף
תגובות
בריאות » מחקרי בריאות » הפיתוח שיעזור לך להתגבר על בעיות קשב וריכוז
כחול לבן
הכירו את ה'סאונד סלקטור', פיתוח ישראלי חדשני שיסנן עבורכם את רעשי הרקע ויאפשר לכם ריכוז והאזנה מקסימליים במהלך האזנה לשיעור המורה או המרצה
סאונד סלקטור | צילום: אתר החברה

פיתוח ישראלי חדש יסייע לתלמידים הסובלים מבעיית קשב וריכוז להתגבר על המגבלה והקושי, ולהפיק חוויית לימודים מקסימלית במהלך הרצאות ושיעורים. מדובר בפיתוח חדשני של חברת 'ניואנס' הישראלית, שפיתחה מכשיר המסנן רעשי רקע וממקד את השמיעה במורה או במרצה.

מחקר שנערך על המכשיר בקרב ילדים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז הראה שיפור ביכולת ההאזנה, גם כשמקום הישיבה מרוחק מן המורה.

ה'סאונד סלקטור' נועד מלכתחילה להוות מכשיר לליקויי שמיעה, אלא שתוך כדי פיתוח עלו המפתחים על כך שבאותה טכנולוגיה ניתן לפתח מכשיר חדש שיסייע למקד את הצליל ולנטרל ככל האפשר את רעשי הרקע המפריעים במיוחד לסובלים מהפרעות קשב וריכוז.

יצוין, כי המכשיר מחובר לאוזניות וכולל מערך של 8 מיקרופונים. באמצעות אלגוריתם מתקדם, מזהה המכשיר את הכיוון ממנו מגיע כל צליל, ומייצר פער של כ-15 דציבל בין הכיוון המרכזי ליתר הכיוונים מהם מגיעים צלילים. כך, המשתמש אינו מנותק מהסביבה ושומע את המתרחש סביבו ורעשי הרקע מוחלשים.

ערכת הסאונד סלקטור

במחקר שהתבצע דרך המרכז לבריאות הנפש גהה, השתתפו 31 תלמידים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז (ADHD). התלמידים השתמשו במכשיר לתקופה של שבוע במהלך לימודיהם, ונדרשו למלא שאלונים מדי יום באשר לחוויית הלימודים באותו יום.

המחקר בחן את אופי התשובות לשאלות בטרם השימוש לדיווח העצמי בזמן השימוש. משתתפי המחקר דיווחו על הקשבה למורה, על סף ריכוז איכותי המאפשר להם להבין את החומר המועבר על ידי המורה בזמן שהם משתמשים במכשיר. עוד דיווחו התלמידים, כי הם נזקקו לפחות חזרות על הוראות כאשר השתמשו במכשיר.

לדברי מנכ"ל 'ניואנס' אורי גורן, "אנשים לא תמיד מודעים לכאב ולפגיעה בדימוי העצמי של ילד עם הפרעת קשב וריכוז. ילד כזה מרגיש מפריע, וסוחב איתו מטען כבד. החלטנו על פיתוח המוצר אחרי פניות רבות, ובעיננו מדובר בפריצת דרך עולמית משמעותית שכבר מראה מהתגובות בשטח ומהמחקר שערכנו, שזה עובד".

תמי הראל, דוקטורנטית וקלינאית תקשורת בחברה, מוסיפה כי "במצב רגיל התלמיד בכיתה נאלץ להשתמש במשאבים קוגנטיביים רבים כדי להפריד את הדיבור מהרעש, וזה בא על חשבון היכולת להבין את מה שהמורה אומרת, להשתתף או אפילו לכתוב בו זמנית. באמצעות המכשיר, התלמיד צריך להשקיע פחות משאבים לצורך ההפרדה בין הרעש לדיבור".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים