שיתוף
תגובות
חדשות » הסופה "דניאל" בדרך לישראל: מה צפוי לנו?
הסופה שהכתה קשות ביוון ולוב תגיע אלינו מחר בעוצמה פחותה ועשויה להוריד כמויות גדולות של גשם באופן נקודתי | צפי לגשמים עזרים וחשש לשיטפונות בנחלי הדרום והמזרח
שיטפון אילוסטרציה | צילום: Piyawat Nandeenopparit, שאטרסטוק

הסערה "דניאל" שהכתה ביוון ובלוב בימים האחרונים, גרמה לאבדות בנפש ולנזקים אדירים בשל חסימת כבישים, התמוטטות סלעים, הפסקות חשמל ופגיעה במי השתייה. כעת צפויה מערכת מזג האוויר החריגה להגיע לישראל הלילה ומחר.

ישראל הייתה היום (שלישי) בחלק החם של מערכת מזג האוויר שגרמה להתחממות ניכרת, רוחות חזקות ובעיקר אובך וזיהום אוויר. בשעות הערב השרב נשבר והטמפרטורות ירדו בצורה משמעותית. בשעות הלילה ייתכןי גשם קצר אך הוא עלול להיות חזק.

עוד מבחזית החדשות

מחר תיכנס לישראל החזית הקרה של השקע. מזג האוויר עדיין יהיה אביך, אולם האובך יהיה במגמת שקיעה. גשמים צפויים ברוב אזורי הארץ, כמו גם ברקים וגשמים חזקים יותר. בשל כך קיים חשש לשיטפונות בנחלי הדרום ומזרח הארץ. הגשמים ירדו בעוצמות משתנות עד לשעות הערב ואז מזג האוויר יתייצב בהדרגה. בחג הקרוב צפוי מזג אוויר נוח עם התחממות.

הסערה "דניאל" הינה שקע חזיתי שהצליח לשרוד ימים רבים בגלל אפקט עליית האוויר והלחות שנוצר בעידוד הים החם בתקופה זו של השנה. יש לציין כי חודשי יולי ואוגוסט שברו שיאי טמפרטורה כלל עולמיים, שהשפיעו גם על טמפרטורת מי הים.

עוד מבחזית החדשות

לאורך כל מסלולה, לוותה הסערה דניאל במזג אוויר קיצוני במיוחד. השיא נרשם בשלושת הימים האחרונים, כשמסה אדירה של עננים וגשמים עזים הכו בצפון לוב, אזור מדברי שלא ערוך להתמודד עם כמויות גשם תלת ספרתיות תוך שעות בודדות.

מעבר לתשתיות הבעייתיות במדינה, צפון אפריקה הוא תא שטח שמאופיין בקרקע שמקשה על חלחול המים, יחד עם כמויות הגשם האדירות והתשתיות הרעועות, נגרם אסון טבע של ממש עם כ-5,000 הרוגים ואלפים רבים שמוגדרים כמנותקי קשר. בשבוע שעבר הסערה הכתה בעוצמה גם ביוון ואיטליה. כמויות הגשם החריגות לאזור ולתקופה גרמו אף שם למאות הרוגים ולכודים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים