שיתוף
תגובות
כלכלה » המשך גל הפיטורים בהיי-טק: אינטל מתייעלת ומפטרת עשרות עובדים בישראל
חברת השבבים אינטל החלה בתוכנית ההתייעלות | החברה תציע לעובדים לפרוש מרצון, בתמורה למענקים | תוגבתה של אינטל: "אינטל העולמית עובדת על חיסכון עלויות"
אינטל | צילום: JHVEPhoto, שאטרסטוק

היום (חמישי) דיווחה חברת אינטל, המעסיקה הגדולה ביותר של ההייטק הישראלי, שהיא עומד לפטר עשרות עובדים בישראל ותציע לעוד אלפי עובדים פרישה מרצון. הודעת הפיטורים מגיעה ברקע התרסקות מניית החברה בשנה האחרונה ופיטורים נרחבים בכל העולם שמגיעים כעת גם לישראל.

למצב זה של אינטל מספר סיבות, כמו האינפלציה העולמית הגבוהה והחזרה לעבודה במשרדים שהקטינה משמעותית את הביקוש למחשבי PC. גם חברות המשווקות מחשבים ניידים סבלו מירידה חדה במכירות. אינטל שעוסקת בייצור שבבים למחשבים ניידים נפגעה והביקוש למוצריה צנח. לנוכח עובדה זו, התרסקה המנייה שלה ביותר מ-50% בשנת 2022, עם צניחה נוספת של 20% נוספים רק בחודש אוקטובר. 

עוד מבחזית החדשות

ביום חמישי האחרון עלתה מניית אינטל ב-7% לאחר שיצרנית השבבים הודיעה על תחזית רווח נמוכה מהצפוי, אך הודיעה על תוכנית התייעלות לקיצוץ של כ-10 מיליארד דולר עד שנת 2025. כחלק מתוכנית ההתייעלות, התחייבה החברה לפטר עשרות עובדים בתקופה הקרובה בישראל ובעולם. מעבר לפיטורים ישירים, תציע החברה לאלפי עובדים נוספים לפרוש מרצון תמורת מענקים ויציאה לחל״ת מקוצר.

בתגובה מסרה אינטל ישראל כי "כפי שציינה לפני מספר חודשים וכמענה לתנאי השוק ולשינויים המאקרו כלכליים, אינטל העולמית פועלת לחיסכון עלויות של מיליארדי דולרים בשלוש השנים הקרובות, בין היתר באמצעות ייעול גודל הצוותים והגבלת גיוס עובדים, מה שמביא לצמצום מסוים בכוח האדם ברחבי העולם, כולל בישראל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים