שיתוף
תגובות
חדשות » המחסור בתרופות מתרחב: "הבעיה אינה מנוהלת"
סיכון בריאות הציבור
המחסור בתרופות מתרחב עוד; לכדורי ריטלין ותרופות המטפלות בחרדה, בעיות לב, כלי דם ועור. בנוסף, גם תרופות שמקבלים ללא מרשם כמו "סטרפסילס" ו"קלגרון"
תרופות | צילום: Nudphon Phuengsuwan, שאטרסטוק

אתמול (שני) נשלח מכתב התרעה לשר הבריאות ניצן הורביץ ומנכ"ל משרדו נחמן שי, על ידי הסתדרות הרוקחים, שבו הם מזהירים מפני מחסור אקוטי בתרופות קריטיות כמו ריטלין, תרופות לטיפול בחרדה, אמצעים לטיפול במחלות לב, כלי דם ועור וכן בתרופות עונתיות כמו סטרפסילס וקלגרון. יש לציין כי במשרד הבריאות עדיין לא מצאו לנכון למנות ראש אגף רוקחות ותקנים באגף, ותפקיד זה לא מאויש כבר עשרה חודשים.

בהודעת הרוקחים למשרד הבריאות נכתב כי "בכל רגע נתון חסרות תרופות במדינת ישראל. במהלך השנתיים האחרונות ובחודשים האחרונים בפרט תופעת המחסור הולכת ומתעצמת, המחסור מנומק בשלל סיבות, קורונה, מלחמה באוקראינה, משבר תעסוקה עולמי והמשבר הכלכלי. על אלה, יש להוסיף שיבושים קשים המתרחשים במערכי ההפצה של התרופות בתוך ישראל, המנומקים בחוסר כוח אדם, תקלות, עלויות הפצה גבוהות ועוד כהנה וכהנה הסברים מסוגים שונים".

לטענת הרוקחים, "הביקוש לתרופות הינו יציב וחוסר בתרופה מסוימת משפיע לרעה על המלאים של התחליפים הגנריים לאותה תרופה שמדלדלים גם הם באופן מידי. בסופו של דבר, ציבור המטופלים נפגע ונגרם נזק כלכלי נוסף כתוצאה מהחוסרים". בנוסף, האשימו הרוקחים את משרד הבריאות ש"הבעיה אינה מנוהלת", וכי "אין ספק שללא התערבות משרד הבריאות באופן מידי מול הספקים והמפיצים לגיבוש פתרונות ועל רקע המצב הכלכלי הגלובלי, לא מן הנמנע שהתופעה רק תלך ותחריף".

שלשום אמר יו"ר איגוד הרוקחים דודו פפו כי "מאז הקורונה אנחנו בחוסרים, כל פעם זה אילוצים אחרים, פעם הקורונה ופעם אוקראינה. כל פעם הדברים האלו תופסים אותנו בהפתעה". עוד אמר פפו כי "לחלק מהתרופות יש תחליף אבל הן לא תמיד מתאימות לכל אחד. יש לזה גם מחיר כלכלי כי צריך להציע ללקוח תרופה שלא בסל והוא צריך לשלם עבורה מחיר מלא. זה נובע ממחסור ומחוסר יכולות אספקה. הבית בוער ואנחנו במצב של סיכון חיים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים