שיתוף
תגובות
חדשות » הלילה הדלק התייקר: 6.85 שקלים לליטר
הזהב השחור
לאחר שנחתם צו להפחתת המס על הדלק רק ב-33 אגורות בדצמבר במקום שקל שלם כפי שהיה בנובמבר | מחירו של ליטר בנזין לצרכן עלה ב-39 אגורות
תחנת דלק | צילום: jaboo2foto, שאטרסטוק

הלילה (רביעי) יעלה מחיר הדלק ב-39 אגורות ומחירו יעמוד על 6.85 שקל לליטר בתדלוק עצמי. מנהל הדלק והגז במשרד האנרגיה עדכן היום  כי המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי לא יעלה על 6.85 שקל לליטר (כולל מע"מ). זוהי עליה משמעותית בגובה של 6% מהעדכון הקודם. התוספת עבור שירות מלא תעמוד על 21 אגורות לליטר (כולל מע"מ) ללא שינוי מעדכון קודם.

מחיר הדלק המעודכן עומד בצל ביטול ההפחתה של שקל אחד במס הבלו וחתימת שר האוצר אביגדור ליברמן על צו חדש להפחתת המס ב-33 אגורות בלבד עד סוף דצמבר. באוצר דנו בנושא בימים האחרונים, ולאחר שנמצא מקור תקציבי, ניתן גם אישור משפטי לעניין. במשרד האנרגיה היו אמורים לפרסם את המחיר המעודכן אתמול, אך דחו את ההודעה להיום כדי לחכות ל"מידע עדכני מהאוצר בנוגע לרכיב הבלו".

בפועל יעמוד הבלו בחודש דצמבר על 2.99 שקל לליטר בנזין והמע"מ יעמוד על שקל אחד, לאחר שבנובמבר עמד מס הבלו על 2.42 שקל לליטר והמע"מ על 94 אגורות. אם הפחתת המס הייתה נשארת בגובה של שקל שלם, כפי שהיה עד עתה, ולא יורדת ל-67 אגורות, מחיר הדלק היה יורד ב-9.6% בעקבות הירידה במחיר הנפט באגן הים התיכון בתוספת לירידה קלה בשער הדולר מאז סוף החודש שעבר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים