שיתוף
תגובות
משפט » היועמ"ש בעניין ח"כ כץ: "התקדמות במגעים"
טוהר המידות
היועמ"ש בהודעה לבג"ץ בעתירת התנועה לטוהר המידות בעניין ח"כ כץ: "התקדמות במגעים, זקוק לפרק זמן נוסף". מנכ"ל התנועה לטוהר המידות: "היועמ"ש ממשיך למרוח"
חיים כץ | צילום: דוברות הכנסת - דני שם טוב

במסגרת עתירת התנועה לטוהר המידות ביקש היועמ"ש מבג"ץ ארכה נוספת לאחר התקדמות במגעים עם ח"כ חיים כץ. זאת, למרות שהיועמ"ש הודיע בעבר לבג"ץ כי אם לא יגיע להסדר בתוך 60 יום, יגיש כתב אישום כנגד ח"כ חיים כץ. נזכיר כי החקירה בעניינו של כץ הסתיימה לפני למעלה מ-4 שנים וכתב האישום נגדו נמסר לכנסת לפני כשנתיים, ועדיין לא התקדם ההליך בעניינו.

תגובת מנכ"ל התנועה לטוהר המידות, עוה"ד עומר מקייס, להודעת היועמ"ש: "לצערנו, היועץ המשפטי לממשלה ממשיך למרוח את פרשת חיים כץ, ועושה הכל כדי לא להגיש את כתב האישום מחדש לכנסת. הפעם, היועץ המשפטי לממשלה גם מפר את התחייבותו לבג"ץ, שביטל את הדיון בעתירה של התנועה לטוהר המידות רק בגלל התחייבות היועמ"ש לפיה יגיש כתב אישום אם לא יגיע להסדר בתוך חודשיים, ועכשיו, בניגוד להבטחה, מבקש חודש נוסף".

"הכיוון המסתמן של הפחתה באישום של ח"כ כץ בפרשה החמורה של ניירות הערך, שבה רתם לכאורה את הליך החקיקה בכנסת לטובתו האישית, מטריד מאוד. מטרידה עוד יותר המסקנה שלפיה היועץ המשפטי לממשלה, שאמר בקולו שכתב האישום כולל של "מרמה ברף חומרה גבוה" מעדיף להקל באישום של ח"כ כץ במקום לחזור ולהגיש מחדש את כתב האישום, כנדרש".

"החסינות שחבר הכנסת כץ קיבל ניתנה בחוסר סמכות, ואין כל הצדקה שחסינות זו תפחית מהאישום נגד ח"כ כץ. טוב יעשה היועץ המשפטי לממשלה אם יחזור לעמדתו המקורית ויגיש מחדש את כתב האישום לכנסת, כפי שדרשה התנועה לטוהר המידות בעתירתה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים