שיתוף
תגובות
בריאות » ההסתדרות הרפואית: שביתה כללית במערכת הבריאות ביום שני הקרוב
ההסתדרות הרפואית הכריזה על שביתה כללית במערכת הבריאות, ביום שני הקרוב, בעקבות גל אירועי האלימות נגד צוותים רפואיים
בית חולים, אילוסטרציה | צילום: sfam_photo, שאטרסטוק

בתום דיון מיוחד שהתקיים היום (חמישי) בעקבות גל האלימות נגד צוותים רפואיים, החליטה ההסתדרות הרפואית להשבית את מערכת הבריאות כולה, ביום שני הקרוב, ה-23 בינואר.

פרופ' ציון חגי, יו"ר ההסתדרות הרפואית, אמר כי: "שביתה היא אף פעם לא ברירת המחדל עבורנו, אולם האלימות במערכת הבריאות כבר מזמן הפכה למגפה וכמעט מדי יום נחצים הקווים האדומים. ביום שני הרופאות והרופאים אומרים די לאלימות, די להפקרות".

עוד מבחזית החדשות

ההחלטה להשבית את מערכת הבריאות התקבלה בתום דיון ממושך במזכירות ההסתדרות הרפואית, בעקבות שני מקרי אלימות נגד צוותים רפואיים בתוך מספר ימים. "רק ביום שלישי הזדעזענו כולנו מתקיפת הרופא בבית החולים סורוקה, והנה היום התבשרנו על תקיפה חמורה של רופא נוסף, הפעם במרכז לבריאות האישה ברמלה", אמר פרופ' חגי.

לדברי יו"ר ההסתדרות הרפואית "הבהרנו שהשביתה של אתמול בסורוקה היא רק שביתת אזהרה, אך היום ברור לכל שאין לנו אלא להשבית את המערכת כולה כדי שמישהו בממשלה יתעורר וישים סוף למגפת האלימות הזו. לא נסכים בשום אופן למציאות בה הרופאים והרופאות יופקרו דווקא במקום שבו הם עוסקים יומם וליל בהצלת חיים".

ביום שני כאמור, תפעל מערכת הבריאות במתכונת שבת מצומצמת, וההסתדרות הרפואית תפעיל ועדת חריגים למקרים מיוחדים כמקובל.

פרופ' חגי ציין שהמאבק שבו פתחה ההסתדרות הרפואית, גרם למספר צעדים חשובים בתקופת הממשלה הקודמת, כמו הקמת נקודות שיטור בחדרי מיון והתחלת חקיקה להחמרת הענישה, אך המקרים האחרונים הוכיחו שלא די בנקודות שיטור בחדרי מיון אלא יש לחזק באופן משמעותי את מערך האבטחה בכל מוסדות הבריאות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים