שיתוף
תגובות
חדשות » הדלק מתייקר: כ-6.96 שקלים לליטר
יוקר המחיה
באוצר החליטו לסבסד רק חלק מהעלייה הצפויה במחיר הבנזין, שעומד היום על 6.86 שקלים לליטר | המחיר היה אמור לעלות ב-20 אגורות | המדינה תממן 10 אגורות
דלק | צילום: ThePowerPlant, שאטרסטוק

מחיר הדלק צפוי לעלות בשיעור של עד 10 אגורות ביום שישי הקרוב, ויעמוד על כ-6.96 שקלים לליטר בנזין. המחיר החדש לא סופי והמדינה אמורה לסבסד מחצית מההתייקרות שצפויה בגובה 20 אגורות, מלבד הסכום הקבוע שהיא מקצה לכך. ביממה האחרונה התקיימו דיונים במשרד האוצר על מחיר הדלק החדש שייכנס לתוקף בתחילת חודש ספטמבר. לבסוף הוחלט שהמדינה תסבסד חלק מהעלייה ואת חלקה ישלמו הצרכנים.

בחודש שעבר המדינה סיבסדה את המחיר ב-89 אגורות לליטר, ובחודש הבא היא צפויה לסבסד אותו ב-99 אגורות לליטר. המחיר הסופי יעלה ב-10 אגורות ויעמוד על פחות מ-7 שקלים לליטר בנזין.

עוד מבחזית החדשות

בחודשים האחרונים התלבטו באוצר אם להמשיך את סבסוד מס הבלו, בין היתר בעקבות צניחה בהכנסות המדינה ממיסים בחודשים האחרונים, שמקשה על מימון הסבסוד. ההאטה באיסוף המיסים נובעת בעיקר מהקיפאון בנדל"ן ובמגזר ההיי-טק, וצפויה להמשיך גם בחודשים הקרובים.

מאז שנכנס שר האוצר בצלאל סמוטריץ' לתפקידו, הוא מתמודד עם "ירושה" מהשר הקודם, אביגדור ליברמן על סבסוד מס הבלו. הסבסוד, שעולה למדינה מאות מיליוני שקלים מדי חודש, משאיר את מחיר הדלק דומה מדי חודש עבור הצרכן, כשהמדינה היא שסופגת את התייקרות הנפט וההשפעות השליליות של שער המטבע על המחיר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים