שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הדחה בצמרת: השר איתמר בן גביר הדיח את מפקד מחוז ת"א
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ומפכ"ל המשטרה קובי שבתאי הדיחו את מפקד מחוז ת"א במשטרה עמי אשד, כי פעל "בניגוד חמור למדיניות" |האופוזיציה: טיהור פוליטי
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר | צילום: ערוץ הכנסת

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר הדיח היום (חמישי) את מפקד מחוז תל אביב עמי אשד מתפקידו באופן מיידי. אשד הועבר לפקד על בית הספר לשוטרים. לדברי מקורביו הוא אמר כי: "אם לא אצליח בהתמודדות על מפכ"לות אפרוש מהמשטרה".

קצינים בכירים אמרו הערב ל-N12 כי "זהו חיסול חשבונות על חשבון ערכים. עמי אשד הוא הרוח השפויה בארגון, גם בפן המקצועי וגם הערכי. עשו לו סיכול ממוקד, זה מהלך מתוכנן היטב, בגלל שלא היה יס מן, לא עשה מה שרצו ממנו. האמין בעבודה ערכית ומשטרתית". עדים להדחה סיפרו כי שיחת ההדחה התנהלה בטלפון, כאשר המפכ"ל שבתאי אפילו לא זימן את אשד לפגישה עימו.

עוד מבחזית החדשות

שיחת ההדחה הייתה קשה. אשד כעס על ההחלטה וקיבל אותה בצורה קשה. מקורביו של המפכ"ל אמרו: "נכון שהיה ראוי לזמן אותו בשיחה מסודרת אבל בשל האירועים המורכבים, נאלצו לעשות את השיחה בטלפון".

יש לציין כי מחוז ת"א הוא אחד המחוזות היוקרתיים של משטרת ישראל, ממנו יצאו לא מעט מפכ"לים. פיקוד על המחוז הזה מקנה יוקרה ויתרון בהתמודדות על המפכ"לות.

יו"ר המחנה הממלכתי חה"כ בני גנץ גינה את הצעד חסר התקדים ואמר: "בזמן ששוטרי משטרת ישראל נמצאים בשטח באלפיהם, השר בן גביר מבצע טיהור פוליטי של מפקדם. השוטרים בהובלת המפכ"ל עושים בדיוק מה שהם מחויבים לעשות, לפעול בעצמאות ולא לקבל הנחיות פוליטיות מול מחאה פוליטית. קורא לנתניהו לפטר את בן גביר עוד היום לפני שיפרק את המשטרה ושלטון החוק".

מובילי המאבק בתגובה: "בן גביר מנסה לעשות טיהורים במשטרה כדי שהיא תהפוך להיות מיליציה שרודפת אחרי אזרחים במקום להגן עליהם. אנחנו נחושים מתמיד ונמשיך להעצים את ההתנגדות".

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי אמרה: "טירוף מערכות. מפקד מחוז ת"א עשה הכול כדי לשמור על הסדר הציבורי ובו בזמן להכיל את המחאה החשובה בתולדות ישראל, ובזמן הזה, בן גביר הפיץ לתקשורת שהוא "מאוכזב מהמשטרה" ודחק במפכ"ל להדיח אותו. האנרכיסט הזה רוצה לראות דם של מפגינים נשפך על הכבישים. טרוריסט היה ונשאר. לא ניתן לו לנצח".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שיגר הערב מכתב למפכ"ל המשטרה קובי שבתאי שכותרתו "בירור מקיף על אירועי חסימת נתב"ג ונתיבי איילון". במכתב ששלח, התייחס השר בן גביר ל"אירועים החמורים בהם אנרכיסטים חסמו עורקי תחבורה ראשיים ובכלל זה את נתב"ג למשך זמן רב, חסמו את נתיבי איילון למשך זמן רב, הפרו את הסדר הציבורי, איימו על שלום הציבור ובטחונו".

השר בן גביר הדגיש כי השוטרים פעלו בניגוד להצהרותיהם "כאשר לכאורה ממ"ז תל אביב, ממ"ז מרכז וראש אגף התנועה פעלו בניגוד להצהרותיהם בהערכות המצב אמש ובמהלך הבוקר והצהריים, לא קיימו מדיניות השר ולא ממשו את אחריותם. בהתאם לדין, אבקש לערוך מיד בתום האירועים בירור מקיף מדוע לא מומשה מדיניות השר ולהעביר אלי את ממצאי הבירור המקיף ללא כל דיחוי ולא יאוחר ממחר עד השעה 15:00".

עוד מבחזית החדשות

"עם קבלת ממצאי הבירור המקיף כאמור וככל הנדרש, אבקש מכל ממ"ז ומפקד אגף התנועה כמו גם מפקדי המרחבים הרלוונטיים שירצו להופיע בפני בתום האירועים להגיע אלי ולהציג בפני את התייחסותם הנוספת ולספק הסברים" אמר השר בן גביר.

בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, טען היום כי גורמי אכיפת החוק אחראיים בזדון לכאוס שבמדינה. בחשבון הטוויטר שלו כתב: "מי שבפועל מבצעים את חסימות הכבישים כל כמה ימים, זה צמרת המשטרה והפרקליטות". בציוץ אחר הוסיף: "מה שקורה כאן בשבועות האחרונים זה מרד לכל דבר ועניין של הקצונה הבכירה של המשטרה". לדברי נתניהו לאלפי המפגינים נגד הרפורמה המשפטית אין יכולת להביא לחסימה של כביש מרכזי. לדבריו, צמרת המשטרה והפרקליטות משתפת פעולה בזדון עם "האנרכיסטים", על חשבון מדינת ישראל.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים