שיתוף
תגובות
חדשות » הדולר מתחזק לאחר העלאת הריבית בארה"ב
עליות ריבית בעולם
הבנק המרכזי האנגלי העלה גם הוא את הריבית ב-0.75% | הדולר נסחר סביבי יותר מ-3.57 שקלים, עלייה של כ-0.9% ביחס לשערו היציג שנקבע אתמול
דולר ושקל | צילום: grafnata, שאטרסטוק

שער הדולר מתחזק הבוקר (חמישי) מול המטבעות בעולם וגם מול השקל, בעקבות העלאת הריבית הרביעית ברציפות בארה"ב. הדולר נסחר סביב שער של 3.565 שקל, עליה בכשלושת רבעי האחוז ביחס לשערו היציג אתמול. האירו נותר יציב סביב שער של 3.50 שקל.

אתמול בהתאם לציפיות, הודיע הבנק הפדרלי של ארה"ב על העלאת ריבית נוספת בשיעור של 0.75%. שיעור הריבית הנוכחי בסך 4% הוא הגבוה ביותר מאז תחילת שנת 2008, לפני פרוץ המשבר הכלכלי העולמי. 

בהודעת הבנק הפדרלי נאמר כי "הוועדה צופה כי יהיה צורך בהעלאות נוספות בכדי להגיע לשיעור אינפלציה של 2% לאורך זמן", אך "הוועדה תיקח בחשבון את ההשפעה על הפעילות הכלכלית, על האינפלציה ועל ההתפתחות הכלכלית בהחלטתה על קצב העלאות הריבית הבאות".

נשיא הפד, ג'רום פאוול, אמר במסיבת העיתונאים לאחר הודעת הבנק כי "ייתכן שנאט את קצב העלאות הריבית בהכרזה הבאה או בזו שאחריה. יחד עם זאת, עדיין מאוד מוקדם לדבר על עצירה ואנחנו חושבים שייקח זמן עד שנראה את שיעורי האינפלציה יורדים". 

גם באירופה צופים עלייה דומה בשיעור הריבית. בישראל צופים כי בנק ישראל יעלה את הריבית במחצית אחוז לרמה של 3.25% בשנה, שמהווה 4.75% ריבית פריים. בנוסף, על פי ההערכות מדד המחירים לצרכן באוקטובר שיפורסם ב-15 בחודש יהיה גבוה יחסית, בשל סיבות עונתיות ובשל גל ההתייקרויות שלאחר החגים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים