שיתוף
תגובות
לאישה » הגנה על העור מיובש בעונה הקרה
כל מה שרצית לדעת
עורנו הוא הדבר אולי הרגיש ביותר לשינויים חיצוניים ומי שרגיש במיוחד – מרגיש את חילופי העונות על העור. העור יבש יותר, מחוספס ודורש תשומת לב
טיפול בעור | צילום: kazmulka, שאטרסטוק

היובש נוצר בשל אחוזי הלחות נמוכים ובנוסף, המעבר בין החוץ הקר לחדרים מחוממים וממוזגים, יובש עלול ליצור בעיות רפואיות, לעיתים אף זיהום ממשי מחתכים בעור.

לדברי ד"ר סילבי פואניונק – מומחית לרפואה אסתטית: " עור יבש נגרם כתוצאה מרמת שומן נמוכה בשכבת העור החיצונית – האפידרמיס, בשילוב עם הירידה בלחות נוצר יובש. עם העלייה בגיל, תופעת היובש בעור מחמירה, כיוון שהגוף בעצמו מייצר פחות לחות ושומן, ולכן מבוגרים סובלים מכך יותר מילדים. בנוסף, יש לציין כי רחצה ממושכת ושימוש בסבונים ללא תוספת לחות הם גורם משמעותי ליובש הגורר גרד ואי נעימות, לכן חשוב בעיקר לחובבי האמבטיות הארוכות בחורף, להשתמש בחומרים עתירי לחות בזמן האמבטיה ואחריה."

ד"ר פואניונק מעניקה טיפים להימנעות מעור יבש בחורף: "האזורים ה"מועדים לפורענות" בנוגע ליובש וקילופים בעור הם האזורים החשופים – פנים, ידיים ובעיקר כפות ידיים ואצל חלק מהאנשים גם הרגליים. אצל מי שרגיש במיוחד, עלול להופיע גרד ופציעה. לכן בימים קרים במיוחד כדי להימנע מיובש רצוי להתעטף בביגוד מתאים ולכסות אזורים חשופים, כולל כפפות וצעיף, שימו לב שרוח עלולה לייבש עוד יותר את העור.  

מומלץ לעשות פילינג גוף על מנת להפטר מתאים מתים וקילופי עור וכן להגביר את הספיגה של מוצרי הלחות בהם נשתמש מיד אחרי. בחרו בתחליב גוף לעור רגיש ויבש במיוחד ומרחו ביום ובלילה. ההזנה של הגוף בלילה חשובה מאוד כי אז מתרחש חידוש העור. חשוב לוודא שהקרם מועשר בשמנים וחמאות טבעיים על מנת להוסיף לחות ממקור טבעי.

הפנים דורשים תשומת לב מיוחדת, ראשית אסור לוותר על מקדמי הגנה על אף שנדמה שאין שמש – היא עדיין בשמיים והקרינה קיימת, בנוסף, מקדמי הגנה מגנים גם מפני קרינה כחולה ממסכים. את קרם לחות לפנים חשוב להתאים לפי סוג העור ולעור יבש או יבש במיוחד, להתאים קרם ייעודי – כמו קרם לחות מועשר בחמצן בשיטת ביומימטיקה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים