שיתוף
תגובות
כלכלה » כלכלה בארץ » הבעלות על נמל חיפה הועברה רשמית לידיים פרטיות
הבעלות על נמל חיפה הועברה לקבוצת העסקים של המיליארדר ההודי גאוטם אדני | הזיכיון נרכש עד לשנת 2054 תמורת ארבע מיליארד שקלים | נתניהו בירך על העברת הבעלות
נמל חיפה | צילום: StockStudio Aerials, שאטרסטוק

נמל חיפה עובר רשמית לידיים פרטיות. בטקס חגיגי שנערך היום (שלישי) במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרת התחבורה מירי רגב, ראש עיריית חיפה עינת קליש ומוזמנים נוספים, עבר נמל חיפה רשמית לידי קבוצה פרטית. בטקס בירך נתניהו על העברת הבעלות.

בעלות נמל חיפה הועברה לקבוצת העסקים ההודית גאוטם אדני, שרכשה את הנמל בחודש יולי תמורת כארבעה מיליארד שקלים. הקבוצה החדשה תחזיק זכתה בזיכיון להפעיל את הנמל עד שנת 2054.

נמל חיפה הוא השני בגודלו בישראל בטיפול במכולות, והנמל הגדול ביותר בישראל בשינוע נוסעים ואוניות קרוז תיירות. היקף הטיפול של נמל חיפה במטען כללי, תפזורות ומכוניות צפוי לצמוח מהותית בשנים הקרובות, ותחומים אלה יקבלו משקל רב בהשקעות ותשומת הלב של החברה. כך על פי קבוצת הרכישה החדשה.

בראש החברה הרוכשת עומד גאוטם שנטילאל אדני, תעשיין ומיליארדר הודי, יו"ר ומייסד קבוצת אדני, תאגיד הודי רב-לאומי העוסק בפיתוח נמלים ופעולות שונות בהודו. הוא הקים את קבוצת אדני בשנת 1988 ובמשך השנים התחיל לעסוק בתחומים מגוונים כמו משאבים, לוגיסטיקה, אנרגיה, חקלאות, ביטחון וחלל.

עוד מבחזית החדשות

במאי 2022 נכנס לראשונה לרשימת חמשת האנשים העשירים בעולם, כאשר הונו האישי מוערך ביותר מ-125 מיליארד דולר, חודש לאחר מכן עקף את ביל גייטס והעפיל למקום הרביעי. בהמשך השנה רשם שווי של 157 מיליארד דולר ועקף גם את ג'ף בזוס, וברנאר ארנו, והיה שני רק לאילון מאסק. אדני גם נכלל ברשימת 100 האנשים המשפיעים ביותר בעולם לשנת 2022 של מגזין טיים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים