שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » קרוב למחצית מחולי הקורונה הקשים סוכרתיים
מדאיג
לאור מחקרים בבריטניה כי תמותת חולי הסוכרת בעידן הקורונה זינק פי 3.5%, מתריעים חולי הסכרת כי "בישראל 40% מחולי הקורונה חולי סוכרת"
בדיקת רמת הסוכר בדם | צילום: Neirfy, שאטרסטוק

לקראת דיוני ועדת סל התרופות שנפתחו השבוע, פנו ראשי עמותות לתמיכה וטיפול בחולי סכרת לשר הבריאות יולי אדלשטיין בבקשה לתת עדיפות לתרופות וטיפולים שיכולים להציל את חייהם, בדגש לטכנולוגיית 'הלבלב המלאכותי' שפותח לאחרונה.

העמותות 'אלשוג'עאן' לסכרת נעורים ו'מתוקים לדרך' החתומים על המכתב, מציינות כי "חולי הסוכרת חיים בחשש גדול במיוחד בגלל הסיכון הגבוה מאוד שלנו לסיבוכים ולמוות מקורונה". במכתבם מוסיפים החולים לבקש "לתת עדיפות לטיפולים ולתרופות שיכולים להציל חיים ולהגן על החולים שנמצאים בסיכון מוגבר, ובמיוחד בשנה זו של הקורונה".

"אנו מבקשים ממך להוביל מדיניות של תעדוף טיפולים לחולים הנמצאים בסיכון לסיבוכי הקורונה, כמו חולי סוכרת מסוג 1 שנמצאים בסיכון גבוה ביותר לסיבוכי קורונה ואף למוות", מתריעים הארגונים במכתבם.

בפנייתם אל השר מעלים הארגונים את הטכנולוגיה החדשה לטיפול בחולי סכרת, 'הלבלב המלאכותי', שנועדה לשמור על רמה תקינה של הסוכר בגוף ולמנוע סיבוכים מיותרים, "החשיבות על שמירת איזון רמות הסוכר היא דרמטית, ובמיוחד בתקופה זו, כשחולים רבים נמצאים חודשים ארוכים בבידוד חברתי וכלכלי מחשש לבריאותם ולחייהם, אלא שלשמחתנו יש כיום טיפול של 'הלבלב המלאכותי' שיכול להקטין את הסיכונים ויכול לשמור על רמות תקינות של הסוכר בגוף ולמנוע סיבוכים בריאותיים".

עוד כתבו הארגונים, כי בבריטניה התפרסמו כבר נתונים שהראו כי מספר מקרי המוות של חולי סוכרת מסוג 1 גדל מאז הקורונה פי 3.5 לעומת השנתיים האחרונות, וכי במחקר בישראל נמצא כי 40% מחולי הקורונה הקשים הם סוכרתיים. על המכתב חתומים שאדי קסיס, מנכ"ל עמותת אלשוג'עאן לסוכרת נעורים ויעל ניימן, מנכ"לית עמותת מתוקים לדרך.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים